Sällskapshäst under sommaren

BuenoBull

Trådstartare
Hej!
Är det någon vänlig själ som kan tipsa om nån sida på nätet eller NÅNTING överhuvudtaget där man kan få tag på folk som söker sommarbete till sina hästar?? Vi har en häst som blir ensam i sommar. Först står stona i en hage och valacken i hagen bredvid så dom har viss kontakt... men senare ska stona iväg och beta av en annan hage en bit bort. Då kommer valacken stå HELT själv i hagarna! (Förutom eksemhästen som ska stå i vanliga hagen ner vid stallet) Tips någon?? :confused:

Sv: Sällskapshäst under sommaren

Om du vill flytta hästen sisådär 15 mil söderut så har jag sällskap åt dig! :D PM:a om du är intresserad ;)

(700 inlägg :banana: )

Sv: Sällskapshäst under sommaren

Försök att komma i kontakt med en ridskola i närheten och erbjud bete åt någon lektionshäst. Det borde fungera. Har själv knappt aldrig varit hästlös under någon sommar, har då hyrt hästar från 500:-/mån men då haft de för lite motionsridning också. Men sedan har jag haft mängder av sommarhästar gratis med, många av dem har varit ridskole/ridlekishästar. Både stora som små.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hej Jag lämnade iväg min unghäst på bete förra sommaren. När sommaren ledde mot sitt slut visade ägaren till sommarbetet ett intresse av...
Svar
11
· Visningar
1 259
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka