Sälja vinterdäck?

Elo

Trådstartare
Jag är ganska biltekniskt handikappad. Mest för att jag är fullständigt ointresserad av bilar (förutom att de ska gå att köra, typ). Nu har jag dock skaffat en större, mer hästägarvänlig bil, och behöver göra mig av med vinterdäcken till den gamla. Men hur göööööör man?

Däcken är i god kondition och inte alltför gamla, och borde gå att sälja. Eller? Finns det företag som köper begagnade däck (på fälg)? Eller är det sälja till privatperson som gäller?

Jag har försökt googla, men turen är inte på min sida, får bara upp företag som själva säljer däck.
 
Jag är ganska biltekniskt handikappad. Mest för att jag är fullständigt ointresserad av bilar (förutom att de ska gå att köra, typ). Nu har jag dock skaffat en större, mer hästägarvänlig bil, och behöver göra mig av med vinterdäcken till den gamla. Men hur göööööör man?

Däcken är i god kondition och inte alltför gamla, och borde gå att sälja. Eller? Finns det företag som köper begagnade däck (på fälg)? Eller är det sälja till privatperson som gäller?

Jag har försökt googla, men turen är inte på min sida, får bara upp företag som själva säljer däck.

Bild, vilken bil de har suttit på och avläs på däcken vilken dimension.
 
Blocket. Det mesta går att sälja. Skriv en ordentlig annons med däckmärktet, när de är tillverkade, skick, mönster osv och ha med ordentliga bilder. Skriv strl på fälg också alltså ET, bultcirkel osv.
 
Jag ska själv snart sälja mina gamla vinterdäck till min bil, kommer troligen lägga ut dom på blocket. Tar några bilder, skriver av vad som står på däckens sida t ex 215/50 R16 eller vad det kan tänkas stå, sen skriver jag med vad det är för typ av vinterdäck (dubb eller friktion), vilken bilmodell de suttit på tidigare (i mitt fall V70 årsmodell 2016), samt hur många mm det är kvar på däck, även åldern på däcken om jag vet det, även några bilder också.
Den som är intresserad kommer troligen veta vad det är den söker, så resonerar jag.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 214
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 132
Utrustning Är den ullstoppad? Vilken typ av rygg passar den till? Lämplig till kort ryttare? Någon som har en bild att dela med sig av, när...
Svar
3
· Visningar
4 931
Senast: Fiorano
·
P
Utrustning ....ja det är frågan :crazy: Jag vet verkligen inte vilket släp jag ska välja! Har väl i nuläget 2 alternativ. Det verkar ganska...
Svar
3
· Visningar
1 682
Senast: piggis_83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp