Sälja utan ha registrerat ägarbyte??

K

Kask

Jag köpte min islandshäst för snart 1,5 år sedan, och har jag tyvärr blivit tvungen att sälja honom, i all lycka över att äntligen äga drömhästen och sen blev det fullt styr med både jobb, föl osv så glömde jag helt enkelt bort att skicka in och registrera ägarbyte i passet, vad innebär detta nu när jag ska sälja honom?

Måste jag skicka in och göra mitt ägarbyte till SIF nu innan han säljs eller kan man skicka in både mitt kontrakt mellan mig o förra ägaren och mellan mig och köparen samtidigt, eller behöver jag ens skicka in det?

Noll koll, need help :angel:

Sv: Sälja utan ha registrerat ägarbyte??

Skicka in kontrakt, både gammalt och nytt samt underskrift av både dig och nya ägaren.
Så gjorde jag med mitt sto :)

Sv: Sälja utan ha registrerat ägarbyte??

Det går bra att du skickar alla de papper som kan härröras till de två ägarbyten som blir.

Alltså:

Ägarbeviset med ditt samt den du köpte av namn och underskrift

Köpekontrakt mellan dig och förra ägaren'
Köpekontrakt mellan dig och kommande ägaren

Jag är inte ens säker på att det behövs det första köpekontraktet.

Men för säkerhetsskull kan du ju alltid maila SIF och fråga ;)
Då vet du ju att du får garanterat rätt svar !

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 599
Senast: Calmiche
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 834
Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 901
Senast: Masse
·
Äldre Jag tror att vi precis har varit med om den absoluta höjden av idioti i bostadssammanhang! Dottern har precis blivit sambo och flyttat...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 893
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar