Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lurad - i form av "ogiltig" ny ägare så jag blir stående med en bil reggad på mig, som samlar böter och sånt.Beror på vad du menar med lurad?
Sälj bilen, se till att ägarbytet går igenom, Ta pengarna och se glad ut?
Vad den är värd går väl att luska ut med hjälp av annonser? Eller helt enkelt tänka ut vad man vill ha för den?
det är en defekt bil jag ska sälja och risken är ju att man inte blir av med den på annat vis, tänker jag.Har ingen större erfarenhet av dessa uppköpare, men generellt ligger nog priset du får 50-60% lägre än vad du skulle fått med en annons i tidningen eller på Blocket.
det är en defekt bil jag ska sälja och risken är ju att man inte blir av med den på annat vis, tänker jag.
Den står dessutom just nu 16 mil hemifrån, vilket krånglar till det om man inte blir av med den direkt.
Jag hade sålt den privat, själv. Det finns köpare till allt - tro mig.
2015 sålde jag/pappa en 940 -97 som motorn hade rasat på. Vi la ut den för 7 000 kr och tänkte "ringer någon innan månaden är slut är det väl bra typ..." (Detta var 7/10!). Efter 30 min ringer två killar från Norrköping och säger att de sitter i bilen med bilsläp och redan är på väg upp.
Och för 5000 har de slängt i ny/reparead motor och säljer den för 35000. Volvo med 200/230 K, E eller F motor är enklaste man blir av med då rep kostar inget om det är drivlinan som är trasig.
Men nu är det ingen volvo...
Det är en liten skoda med minsta tänkbara motor, med en just nu ickefungerande oljeförsörjning till motorn. (dock ej skuren)
Och, som med alla äldre bilar, med en del egenheter och speciallösningar...
Lurad - i form av "ogiltig" ny ägare så jag blir stående med en bil reggad på mig, som samlar böter och sånt.
Ny oljepump för 1000 lappen eller ny vävaxel fixar problemet. Ingetdera bör kosta mer än 5000 att byta på verkstad.
Alla egenheter är bara kuriosa som följer med alla bilar.
Men DET kan du ju undvika genom att se till att ni båda skriver under papperet och gemensamt lägger det på närmaste postlåda? Den risken har du ju oavsett om bilen är värd 5.000 eller 500.000?
Det var ju det jag skrev?Fast jag skulle vilja lägga pappret I postlådan så det inte riskerar blåsa bort...
Det var ju det jag skrev?
Är det någon som har erfarenhet av att sälja bil till någon av de uppköpare som annonserar på t.ex Blocket? De som köper allt, alla märken och åldrar, även defekta.
Hur gör man för att inte bli lurad?
Ny oljepump för 1000 lappen eller ny vävaxel fixar problemet. Ingetdera bör kosta mer än 5000 att byta på verkstad.
Alla egenheter är bara kuriosa som följer med alla bilar.
Frågan är väl om någon tycker det är värt att lägga 5000 i reparation på en bil som kanske är värd 10000 när den är lagad och besiktigad...Eller så är det bara elektroniken/oljetryckmätaren som spökar.
Jag är bara lite nojjig eftersom jag har en bekant som har sålt ett släp, där köparen uppgav falsk identitet och därmed kunde inte ägarbytet genomföras så hen står kvar som ägare i registret. Men eftersom släpet är sålt och kvitto skrivet så går det inte att komma åt köparen heller.Ta betalt i kontanter eller swish. Be om legitimation (svensk) och se till att det är samma info på pappret som kortet. Lägg själv ägarbytet på lådan.