Sälja säng - pris?

Emuliiaa

Trådstartare
Vad tror ni man kan ta för denna?

140cm Ikea-säng med stomme, huvudgavel, resårbotten och två bäddmadrasser.
Nypris strax över 5000:-

Inköpt för 1,5år sedan.

Nej jag tror inte det. Försöka går ju såklart, men jag tittade rätt mycket på sängar till vårt gästrum och begagnatpriset på enkla 90-120 sängar var mellan 100-500 kr inkl madrasser osv. Din är större med en okej ram, kanske kan du få 1500 av rätt köpare.

Jag hade själv en precis likadan säng med madrasser när jag träffade sambon, sålde detta när jag flyttade in hos honom. Fick rätt bra betalt för både stomme och madrasser då :)

Så jag håller fortfarande hoppet uppe om att få lite mer för det :D

Tycker alltid att folk föreslår låga priser i sådana här trådar, och att man oftast kan få mer än vad man tror för prylar :) Men det kan ju som sagt också bero på var i landet man bor!

Max 1000 :-)
Ikea har inget bra andravärde imo, jag skänkte bort min motsvarande säng som din.dock utan stomme

Vad tror ni man kan ta för denna?

140cm Ikea-säng med stomme, huvudgavel, resårbotten och två bäddmadrasser.
Nypris strax över 5000:-

Inköpt för 1,5år sedan.

Tycker alltid att folk föreslår låga priser i sådana här trådar, och att man oftast kan få mer än vad man tror för prylar :) Men det kan ju som sagt också bero på var i landet man bor!
Tycker tvärtom. Tycker folk ofta väger in sina egna känslor för prylen och sitt eget behov av pengar och så tror man att man får nypriset minus tio procent. Kolla blocket eller valfri bytessida på facebook, många horribla priser som får sänkas.

Kul att se att begagnat ändå går att sälja för hyggliga priser. Nytt-hysterin tycker jag annars är rätt svår att konkurrera med, även om prylen man har är fin.

Hade en fin lampa på blocket, fint märke. Fick många skambud med hänvisning till att en ny kostar 200 kr. Det gick att få en ny, märkeslös från Kina för en spottstyver, men det enda gemensamt var själva modellen.

Grattis till sängförsäljningen!

Liknande trådar

Kropp & Själ Har köpt en Ikea Stavanger fast. (Resårbotten) Eftersom jag är tung (+120 kg) tog jag en fast men den är som att sova på en dörr. Blir...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 038
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 816
Senast: lindaf
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 336
Senast: lundsbo
·
Trädgård & Växter Vi har en gammal övermadrass som inte passar då vi köpt ny säng. Fick en idé om att vi kanske kunde använda den ute i trädgården och ha...
Svar
6
· Visningar
1 745
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix