Sälja sadlar! Varför är folk så fräcka!

r_freddy

Trådstartare
Grrrrrrrrrrr måste bara skriva av mig lite :o
Är det fler än jag som har råkat ut för detta?

Har några sadlar ute på annons på grund av att de inte passar mina hästar längre ( Måste köpa nya)
För att bli av med dessa snabbt sätter man ett mycket lägre pris än alla andra, typ mint 3000:- under de andra liknande begagnade sadlarna. Lagt ut dom för mindre än halva nypriset :o

Kända och bra märken är det också :)
Men så fort man sätter ut sakerna till ett lågt pris börjar problemen :mad:

Det ska klagas på pytte pytte repor i lädret ( Köp en ny då :devil:)
Att det inte är läder tiestrapp ( Köp en då :devil:)
Konstig sadelgjordsfäste :confused:
Ska försöka få med div andra saker :( frakt mm.
Vill att man skickar sadeln på prov utan att ta betalt för sadeln och frakten innan? ( De vill inte ha öppet köp :confused:)
Att man ska köra sadeln till dom för att prova trots att det är minst 20 mil enkel??????
Och allmänt otrevliga :eek:

Är det bara jag som stött på sådana människor?

Sv: Sälja sadlar! Varför är folk så fräcka!

Sätt ut dem på ett bra pris så att folk kan pruta:idea:

Då känner sig folk nöjdare:smirk:

Öppet köp? Nä jag har sagt att folk är välkomna hit och prova i såfall:)

Öppet köp? Nä jag har sagt att folk är välkomna hit och prova i såfall
Alla de sadlar jag köpt har jag haft hemma och provat, alt att de som köpt då jag sålt, har fått hem sadeln för att prova. Men köparna har fått betala sadeln och frakten, likaså jag om det är jag som velat köpa.
Har det varit någorlunda nära så har vi möts halva vägen och de har betalat sadeln, provat och sedan fått pengarna tillbaka om den inte passat.
Inte köper man väl en sadel som man inte får prova, då kan säljarna behålla sadeln...

Ja säljer självklart med Öppet köp :)
Men det verkat som om endel inte vill betala något innan :mad:
Utan de vill att man skickar sadeln utan att varken ta betalt för sadeln eller frakten :confused:
Så helt plötsligt kan man stå utan varken sadel eller betalning :o

Glömde:
Och allmänt otrevliga

Jo tack, jag fick otrevliga mail ex:
Jag hade en sadel till salu för 8500:- och jag ville ha den summan också ,så prutare undanbedes stod det i annonsen. Ja, då får jag mail iallafal av detta slaget:
Jag är intresserad av sadeln, men jag ger inte mer än 5500:-
Mvh: namn
Då skrev jag till baka till "namn":
Hej trevligt att du är intresserad av sadeln, den kostar 8500:- , men enbart för dig kostar den nu 9500:-
Mvh. Susan

Nä fy inte skulle jag skicka iväg en sadel utan betalning:crazy:, där håller jag med dig. Får jag vara så nyfiken och fråga: Din Pullman reining, är det verkligen en reining? Jag har inte sett en reining med en sådan bakgjord? sedan skulle du nog tjäna på att lägga ut en bättre bild;) på den sadeln, bilder säger mer än tusen ord:) .
Jag har haft kompisar som letat sadel, men ingen har varit intresserad av din sadel just pga bildn , det är ju synd... bara ett tips alltså.

Aha! Här ska ut och fotas i solen ;):) Var trist väder och mörkt när jag tog bilden ;)Tack för hjälpen :bow:
Vad jag vet så ska det vara en reining, köpte den själv begagnad till unghästen :) Känns i varje fall så på hur den ser ut och hur sätet lutar. Om man jämför med mina andra :)

Liknande trådar

Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 598
Senast: Equilina
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 143
Senast: lil-sis
·
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 230
Senast: Spyro192
·
Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 529
Senast: Equidaem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka