Jag har fått tag i en bonde som ska slå en åker åt oss i sommar eftersom vi själva inte har några redskap än, han bor nära men pris vet jag inte än. Hur eller hur har han bara rundbalspress. Jag vill gärna inte ha rundbalar för jag tycker de är otympliga och eftersom jag bara har en shettis och ett halvblod känns det inte som vi gör av med det man måste.
Min fundering är ju nu om man skulle kunna sälja det istället, första skörden blir ca 12- 15 balar vid normalväxt sa han, dock har vi inte gödslat den i år.
Om man ska sälja ska man plasta det då som hösilage, plasten kostar väll en hel del, får man ut det på priset av balarna sen. Pengarna jag får för höet i så fall tänkte jag köpa småbalar för..
Min fråga är nu tänker jag rätt ellerkan man göra på annat sätt?
Min fundering är ju nu om man skulle kunna sälja det istället, första skörden blir ca 12- 15 balar vid normalväxt sa han, dock har vi inte gödslat den i år.
Om man ska sälja ska man plasta det då som hösilage, plasten kostar väll en hel del, får man ut det på priset av balarna sen. Pengarna jag får för höet i så fall tänkte jag köpa småbalar för..
Min fråga är nu tänker jag rätt ellerkan man göra på annat sätt?