Sälja hästtransport, vad är bäst?

BusBarro

Trådstartare
Vi har bestämt att vi ska sälja och köpa en större, lite nyare.. Men frågan är om man ska lämna den i inbyte hos en återförsäljare eller sälja privat?
Hur har ni gjort som sålt era släp?

Jag misstänker att man får mera för den om man säljer den privat..

Hjälp mig! :crazy:

Ja, du får antagligen bättre betalt privat och sedan köpa rent utan inbyte. Man brukar kunna pruta mer då.

Man får också många gånger bättre pris när man köper privat också men förlorar garantier och säkerheter.

Fast det lönar sig nog att kolla upp det beror lite på VAD du har i inbyte och vad du väljer för släp. Om det är extraerbjudanden och dylikt. Om det går att förhandla etc

Man får också väga in det mankemang det innebär att sälja privat mot att svischa in och byta på firma. För en del kan det vara värt en del, det är inte heller alldeles gratis att åka runt privat och titta på släp här och där med dagens bensinpriser.

Kokopelli Mana.

Hej!
Jag var inställd på att få bättre betalt privat men det var tvärtom. Jag fick mer betalt i inbyte och därmed blev min nya transport inte så dyr för mig. Alla som ringde på transporten när jag hade annons ute ville betala mindre pengar än återförsäljaren.... Fråga återförsäljaren vad han ger i inbyte och alternativt vilket pris på ny transport du får om du inte lämnar gammal transport i byte.
Lycka till!
/nocke

Om du ska köpa ett nytt släp kan det nog löna sig att byta in den men ska du köpa begagnat privat är det nog bättre att sälja privat.

Får jag fråga er en sak? Vad skulle ni bjuda för denna trailer?

"Star Rubin -95. Enkelaxlat släp med fronturlastning och sadelskåp med plats för 2 sadlar och övrig utrustning. Transporten är vit med lila stripes. Den är mycket fräsch både inuti och utanpå, den har stått avställd innan jag köpte den och därför ser den nästintill oanvänd ut inuti. Två par bommar medföljer, lång/kort och två likadana. Allting fungerar!"

Det är ungefär vad jag tänkt mig för den.
Jag ska ringa en återförsäljare på måndag och höra vad han bjuder för den, då vet man juh lite mera.

Jag tror att priset ligger däromkring iaf. Hon som jag känner hade tittat runt på privatannonser också, och han sa att prisläget var runt 35.000 kr.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 684
Senast: Murray
·
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: Emiro
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
736
Senast: Cavallo
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka