sälja häst till kollega?

zazzarazz

Trådstartare
Jag ska sälja min häst och har en kollega som visat intresse för honom. Frågan är dock, vad finns det för för- resp nackdelar med att sälja till en kollega som man träffar varje dag på jobbet? Hur skulle ni ha resonerat?

Sv: sälja häst till kollega?

Är kollegan vettig så hade jag inte tyckt att det spelat någon roll. Däremot hade jag varit väldigt noga med vet besiktning så att det inte blir osämja pga av det för då tror jag att jobbrelationen kan bli något ansträngd. Men allt kan som sagt hända men jag hade inte varit speciellt orolig.

Många köper ju hästar av vänner och bekanta och för det mesta så fungerar det bra :)

Under förutsättning att du verkligen berättar om alla problem och nackdelar som du stött på med hästen, och ger kollegan god möjlighet att prova hästen, så inga problem.
Jag skulle dock se till att en person i bekantskapskretsen provrider fler gånger än en okänd person. Just för att det inte ska behöva dyka upp några hästrelaterade överraskningar som kan ge konflikter.

Hon vet minsta lilla detalj som hänt med honom de senaste fyra åren (som vi jobbat ihop) då hon är den kollegan som jag pratar häst med. Hon har även varit medryttare på honom under en period när jag var gravid. Hon är intresserad för att hon tycker om hästen så oerhört mycket och inte vill att han ska "försvinna". Sen att han är runt 180 cm i mankhöjd är ingen nackdel för henne, då hon själv är en lång kvinna...

Vi får se, ska till kliniken å kolla igenom honom nästa vecka, och då ska hon med, förutsättningslöst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 212
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år...
2
Svar
25
· Visningar
3 777
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 482
Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: Elisha
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Årets matbluff
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat