Sälja guld

Sumsum

Trådstartare
Jag har en del guld att sälja efter min skilsmässa, där det på en del av smyckena finns stenar. Finns det nåt annat sätt att sälja dem än att lämna dem till nån som köper dem för guldvärdet? Jag har bland annat låtit göra en ring av guld från min fd mans fd vigselring (med hans första fru..) och den känns inte så jättekul att använda nu, men jag hade gärna velat att den kom till glädje för någon i befintligt skick.. Den är lite Ole Lyngaard-inspirerad (många tror att det är en sådan)

Mycket av det jag har är väldigt arabinspirerat (från en tid i Saudi) och har nog rätt så låg karat, dessutom är det väldigt gult om man jämför med vad som är modernt nu. Det känns mer ok att lämna in det som skrot, jag tycker inte det är fint längre, och skulle aldrig använda det själv.

Gå till en pantbank och se vad de är villiga att ge. Du har ju inget att förlora. Annars är Tradera och Blocket, eventuellt några säljgrupper på Facebook av intresse. Det säljs mycket smycken på Tradera så kolla där och reka innan du tar några beslut.

Just det.. jag köpte ju tom ett armband av Kristianstad pantbank för inte så länge sedan.. Ska jag säga att jag inte tänker hämta ut smyckena?

Vet inte vart du bor, men jag lämnade in/värderade på Ribbhagen ( kurtribbhagen.com ). Det ligger typ vägg i vägg med Riche på Birgerjarlsgatan 2. Mkt trevlig och seriöst personal och jag fick bra betalt. Beror säkert på vad det är för grejer du har, de verkar lite inriktade på antikviteter, men jag fattade som att de var intresserade av även annat!

Låter bra!! Jag är i Stockholm ibland med jobbet och ska dit på weekend-tripp sista helgen i Juli.. Vet du om de tar märkesklockor också?

Låter bra!! Jag är i Stockholm ibland med jobbet och ska dit på weekend-tripp sista helgen i Juli.. Vet du om de tar märkesklockor också?

Det vet jag tyvärr inte men säkert! De var tillmötesgående ang det mesta jag visade! Kolla annars Bukowskis ( har ingen erfarenhet av att sälja där men har köpt en del).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har fått några 18K guldsmycken av mamma som varken hon eller jag vill använda, så hon tycker att jag ska sälja dem. Men hur ska man...
Svar
11
· Visningar
752
Senast: Manji
·
  • Låst
Tjatter Det var dags för den årliga midsommarfesten hemma hos familjen Grip. En familj känd för sina fester och alla ville vara inbjuda till...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
12 400
Hästmänniskan Nu har jag hittat honom, drömhästen! Jag har länge sökt efter en trevlig islandshäst, gärna 5gångare, gärna med en del power men h*n...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 283
Senast: Draumsyn
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 528
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?