Jag har en del guld att sälja efter min skilsmässa, där det på en del av smyckena finns stenar. Finns det nåt annat sätt att sälja dem än att lämna dem till nån som köper dem för guldvärdet? Jag har bland annat låtit göra en ring av guld från min fd mans fd vigselring (med hans första fru..) och den känns inte så jättekul att använda nu, men jag hade gärna velat att den kom till glädje för någon i befintligt skick.. Den är lite Ole Lyngaard-inspirerad (många tror att det är en sådan)
Mycket av det jag har är väldigt arabinspirerat (från en tid i Saudi) och har nog rätt så låg karat, dessutom är det väldigt gult om man jämför med vad som är modernt nu. Det känns mer ok att lämna in det som skrot, jag tycker inte det är fint längre, och skulle aldrig använda det själv.
Mycket av det jag har är väldigt arabinspirerat (från en tid i Saudi) och har nog rätt så låg karat, dessutom är det väldigt gult om man jämför med vad som är modernt nu. Det känns mer ok att lämna in det som skrot, jag tycker inte det är fint längre, och skulle aldrig använda det själv.