"Sälj" din hund- ironiska annonser

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Galathea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 122
  • Visningar Visningar 16 285
G

Galathea

Inspirerad av "Ironiska annonser" på Gnägg kom jag på att det vore ju kul att ha på hund med. Så "sälj" era hundar på ett tjusigt sätt, använd gärna bilder för att understryka era säljargument. :D

Jag kan börja:

Snäll afghanhane säljes. 1 år gammal. Behöver mycket mat för att hålla vikten, men köp ett billigt foder på ica så behöver det inte bli så dyrt. Han matvägrar ändå för det mesta. Äter dock gärna bäddar och dyl. Inte jobbig, kan gå i koppel. Något selektiv hörsel när han är lös, dock max en timme till att försöka fånga honom. Jagar gärna allt som rör sig, kanske kan han fixa middagen åt er?

Möblerar gärna om och gillar att inreda i hemmet.
cebbebus.jpg

Väluppfostrad. Stjäl aldrig mat.
IMG_8628.jpg

Bör dock förvaras långt ifrån havet då han tenderar att byta skepnad till något monsterlikt då. OBS! Händer sällan!!!
DSC_0479.jpg

Lättskött päls.
91605_1220216240.jpg

Gör sig extra bra i skog och mark.
IMG_3930.jpg

Säljes endast på grund av bristande intresse, pälsallergi och att ung:devil:na lovade att gå ut med den men snabbt ledsnade. Pris: 15 kronor.

Sv: "Sälj" din hund- ironiska annonser

Åh, den tråden är underbar! :D
Jag ska kolla vad jag kan knåpa ihop...

________

Jag inser nu att min hund nog är ganska lik din...

Senast ändrad:

Snäll riesentik,8 år säljes!
Väluppfostrad,sängen är uppbäddad och klar när ni kommer hem från jobbet,så det är bara att vila,dessutom är sängen försedd med sand,så kropps-skrubb ingår..

Är det dyrt med jordfräs,så är denna tik lösningen..en stubbåker är snart uppgrävd..Men kom ihåg att stäng sovrumsdörren när hunden kommer in..

Blir fet av att se en hundfodersäck,så billig i mat,ställ endast säcken i synhåll..

Tycker du att du har korta armar är denna tik perfekt,ta en promenad och möt en rottis,så har hon fixat armlängden..

Om halmbocken börjar trilla isär nu till jul,så fixar denna tik ny och gratis halm,så köp ingen halm..släpp tiken på ett gärde,och plocka av henne sen..

23087010.jpg

24138723.jpg

Säljes!
Mycket vacker och trevlig saluki med enorm värdighet
DSC_3519copy.jpg

Jag får ofta höra hur väluppfostrad och lätt hon är. Hon är en av få hundar jag träffat som faktiskt hjälper till med disken!
81047_1225844286.jpg

Självklart är hon (precis som sin mycket trevliga mor) uppfostrad till att aldrig sova på andra ställen än i hundsängen.
93847_1225148824.jpg

Hon är även mycket lätt att gå med i koppel, oavsett om ni är i skog, stad eller någon annanstans.
DSC_4217copy.jpg

Tilläggas kan även att hon är otroligt snäll och aldrig skulle fundera på att ens döda en fluga!
DSC_5517copy.jpg

Säljes enbart pga att jag behöver pengar till en ny soffa då det råkade gå hål på den förra...
dsc_1732-copy_17857354.jpg

Fast det är klart, jag behöver även pengar till mattor, växter, sladdar, lipsyl, kläder och annat som på något obegripligt sätt råkat gå sönder...

movi: :rofl: Haha! Hade kunnat vara min dobermann du beskrev, iaf på jordfräsbiten och maten. Härlig annons, jag tar henne direkt. ;)

Red_Chili: Våra är nog ganska lika. Jag kanske borde sälja min lite dyrare så jag får råd att ominreda. På eget initiativ då alltså. ;)

"Liten" Schäfer säljes billigt!! Väger bara 55kg och ÄLSKAR att sitta i knät! Billig i drift, äter allt så när det är dags för utfodring är han så mätt att han inte orkar äta något:D Behövs inte någon vattenskål, när det ändå finns en fin vit vattenfotän inne i badrummet (som människorna konstigt nog inte ens tänker på!;)) Lätt att ha med på cykelturen...du slipper trampa!! På ett år har du tillräckligt med päls att göra dig en varm tröja;)

Photo_37721_646108.JPG

På köpet får man ett litet svart monster som inte vill bli varken eftersöks-hund eller brukshund...utan AGILLITY är det som gäller:D

Photo_37721_970870.jpg

Och slår du till idag får den en grin-kärring;)

small_Photo_37721_573461.jpg

Sur terriertant säljes billigt!

Snäll med alla och bits inte så länge man inte leker med henne, men hon avskyr att leka så det gör inget. Andra hundar är inget problem så länge du har starka armar och ett hållbart koppel.

SNC10290.jpg
SNC10362.jpg

Billig i drift då hon inte äter något alls. Detta väger upp de skyhöga veterinärräkningarna, som bland annat beror på att tassarna sitter lite knasigt - ett skönhetsfel som ger henne sin personliga charm!

SNC11559.jpg

Hon tycker inte om att bli borstad eller klippt eller badad eller på något sätt pillad på så hon passar bra till någon som ändå inte gillar pälsvård. Hon är väldresserad och ibland kan hon faktiskt göra flera tricks på kommando!!! Dessutom garanterar jag att hon kommer att hålla efter getingbeståndet både ute och inne. Att hon river ner varenda blomkruka får man ju ta...

Vakta är väl egentligen det enda hon kan, men det kan hon desto bättre! Om någon hund skäller på andra sidan stan väcker hon dig för att rapportera inom fem sekunder. Hon vaktar huset och om du släpper henne i trädgården tar hon gärna egna intiativ till att kolla av omgivningen med en till två kilometers radie. GPS är ett krav!

När hon inte behövs är det bara att lägga ifrån sig henne på bekvämt ställe. Sa jag att rasen heter Irish soffcoated wheaten terrier?

SNC10120.jpg

Säljes billigt vid snabb affär då jag inte kommer på fler sätt att lura i henne mat.

Otroligt snäll och glad hund säljes!

Hon är en lätthanterlig liten skönhet som gör det man ber om när man minst anar det.
Önskar komma till en döv person, eller någon med önskan om att bli det.
Har varit hos veterinären flera, flera gånger och är garanterat fullt frisk.

Så, har du ingenting för sig dom närmaste 15 åren och vill fylla dem med roliga, högljudda dagar och gråa hår så bör du höra av dig.
Sovplats medföljer.

P.S. Lämnar aldrig tomtgränsen om det inte är viktigt.

Bud mottages via PM.

Bör dock förvaras långt ifrån havet då han tenderar att byta skepnad till något monsterlikt då. OBS! Händer sällan!!!
DSC_0479.jpg

Hahaha :rofl:

Åh, tyvärr är min fantasi trött ikväll, men kanske återkommer med en annons på byrackorna vid senare tillfälle.

*kl*
Tack för alla fantatiska annonser! :bow: Jag vet inte när jag skrattade så här mycket senast :D

Räknas en stollig kisse som har skarf med texten "Min pappa är pitbull!" ? I sånna falll platsar hon perfekt ;)

Stor och respektingivande hund säljes, skrämmer garanterat bort bovar och banditer.

21643724.jpg

Han är dessutom otroligt intelligent och lättlärd.

22992369.jpg

Fotgående påbörjat med gott resultat.

24682678.jpg

och dessutom, som om det inte vore nog, otroligt lugn och sansad.

16279032.jpg

Säljes enbart p ga att jag lessnat på att aldrig få slita mitt hår och därmed söker något mer energiskt.

Försökte ju kursa ut min hundgubbe förra veckan men han är kvar.

Större skäggig vorsteh, som slåss med svansen i sin glädje över att finnas till.
Äter moderata mängder högenergifoder som blandas med kokt älgkött.
Gillar att motionera tänderna på Birkenstocktofflor.
Skulle aldrig komma på tanken att lämna gården om inte grannens katter går förbi
inom 500 meter.
Blir ibland lite skum i kistan, men det mesta kommer ut i gasform så det är inget att oroa sig för.
Under jaktsäsongen blir han aningen stirrig när han ser fåglar, men nöjer sig med att göra ett snabbt ryck, så fort man ramlar stannar han och funderar vad man gör.
Behöver ingen säng det går bra med ägarens vattensäng.

Anpassningsbar hund till fyndpris!

Korthårig collie säljes till högstbjudande pga tidsbrist(terapisamtal tar allt större del av min tid) samt ekonomiska skäl(hårfärgen för att täcka mina gråa strån gräver djupa hål i min plånbok).

Lugn snäll och sansad, gör inte en fluga förnär såvida inte flugan är en hanhund eller en korv. Skulle säkert passa bra i en barnfamilj då han leker väldigt försiktigt.

Vildhund.jpg

Går bra i koppel, flera steg i taget(så länge han inte ser något intressant/känner en spännande doft/har tråkigt). Tycker om människor utan att vara påträngande.

bignose-1.jpg

Funkar bra att ställa ut men passerar även för blandras om man inte vill bli anklagad för att vara renrasfascist. En vacker, utrycksfull och graciös hund som alltid håller koll på omgivningen.

Soffhund.jpg

Skulle säkert fungera bra att tävla såväl bruks som lydnad med, kan spåra och momenten till lydnadsettan. Behöver dock lära sig koncentrera sig mer än en nanosekund i taget. Inte tävlad ännu på grund av nuvarande ägarens ointresse(av att göra bort sig).

En trevlig kompis för den med masochistisk läggning, går att ta med sig överallt, smälter in i alla sammanhang.

Partyrover.jpg

Säljes till högstbjudande alt. så betalar jag bensinkostnaden mot att ni hämtar honom innan det är dags för kvällspromenaden...

Liknande trådar

Övr. Hund Den kemiska halvårskastreringen börjar lyda mot sitt slut (väntar på en "riktig") och det bor ca 7000 löptikar i området (nått åt det...
Svar
12
· Visningar
1 748
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka