Sålde skadad häst

Sv: Sålde skadad häst

Japp, det finns bara en. Är det någon som vet hur det gick??
Nyfiken för jag väntar själv på rättegång vad gällande köp av häst av henne och har anmält henne för bedrägeri.

Sv: Sålde skadad häst

Hej igen, jag kan inte förstå att det inte går att stoppa en sådan här person.
Jag vet att hon tidigare blivit anmäld för bla urkundsförfalskning. Det är stor skam att det inte finns regelverk som sätter stopp för sådanna här människor.
Förr så stog hon själv som ägare, men sedan så blev det hennes man som stog som ägare på hästarna. Jag vet även att om man köper och säljer fler än 5-6 hästar per år så måste man ha ett registrerat företag och så vitt jag vet har hon aldrig haft det.
För några år sedan så hade jag kontakt med ett 20 tal personer som köpt och sålt hästar till henne och som blivit "lurade". Jag kämpade i över 6 månader med detta, men blev sedan sjuk i ca 2-3 år, efter det att jag själv anmält henne för bedrägeri. Denna person har åsamkat både mig och mina barn mycket mycket ont. Vet även att hon hade över 100 000 kr i skuld hos kronofogden och de bad mig "ställa mig i kö" för att kunna få någon skadersättning. Får folk bete sig och göra som de vill hur som helst........?????
Och som sagt var någon gång måste rättvisa kunna skippas, vad är det för samhälle vi lever i???? Det är faktiskt levande djur med kännslor precis som oss det handlar om. Var är allt folkvett och ettikeett??? Är så trött på att sådant här får förekomma och ingen lag/regelverk mm gör något. Ska det vara så här????:mad::mad::confused::confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns många risker med att äga en häst, och det kan bli väldigt dyrt. Men ibland finns mer ersättning att få, till exempel om någon...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Varför vill (kvinnliga) experter inom ridsporten alltid ha med en häst på bild, när de ska porträtteras i tidningen? Ridsports Hege...
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst misstänks ha blivit skottskadad och en annan tillfogats andra skador i en hage på Jägersrovägen i Malmö i helgen.
Svar
0
· Visningar
356
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När kontrollanterna frågade om hur en häst fått sina skador på mulen berättades hästägaren att han lämnat hästen bremsad medan han åkte...
2
Svar
23
· Visningar
2 495
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar