Såld sadel som ej hämtas ut

linzan

Trådstartare
Sålde en sadel för ett tag sen, skickade mot efterkrav på bussgods men människan hämtar fasen inte ut den :mad:
Är det någon som vet hur länge de håller kvar den och om man får betala lika mkt för att få hem den? Blir så jäkla förbannad

Sv: Såld sadel som ej hämtas ut

Ja det är ju risken man får ta om man skickar utan att ha tagit betalt i förskott!
Jag skulle aldrig skicka något av högre värde utan att få betalt på konto först!
Är köparen ovillig så hittar jag en annan köpare!

Att jag skickar varan får dom helt enkelt lita på, jag brukar ge mitt namn, adress och telenr och be om att få deras mobilnr så skickar jag kolli-ID per sms till köpare direkt varan är inlämnad!

Har sålt flera sadlar båda inom sverige och utomlands (norden)

Du får väl ringa bussgods och fråga?

Jag var med om något liknande när jag sålde 2 täcken, skickade med bussgods, och betalade frakten+ kostnad för efterkrav. Ca 350 kr. Men människan hämtade inte ut! SUCK!

Mitt paket kom tillbaka där jag lämnat in det och det kostade ingenting för att få hem det, dock får man ju inte tillbaka de pengarna man lagt..
Det hände mig förra sommaren. Så det kan ju vara ändrat, men bästa sättet att få reda på det är att ringa bussgods..
Både första och sista gången jag skickar iväg något om man inte har fått betalt för grejerna+ frakten innan då., tyvärr är folk för oärliga i dag vilket är väldigt tråkigt..

har aldrigt sant med bussgods men mottagit sadel som jag betalade for nar den kom. Hade haft god kontakt med saljaren innan och erbjod mig att satta in pengar till henne och senbetala frakten nar den kom. men hon var den som sa efterskott. sa gjorde vi och jag betalade frakt och sadeln. dock tror jag inte jag skulle gora sa sjalv, utan ha pengar forst och de fick betala frakten nar de hamtar ut. Om det gar att gora sa forstas..
foreslar att du ringer dels koparen, och sager vad du tycker, pa ett fint satt forstas lol, samt bussgods dar du lamnade in och hor efter. om det inte star pa website www.bussgods.se.. lycka till

KL
Jo jag vet att det bara är att ringa men jag har haft strömavbrott hela dagen och när jag väl fick upp numret via datorn så hade de stängt. Jag tyckte det var en bra deal eftersom jag själv aldrig skulle betala för en sadel med risk för att människan inte postar den. Retar mig ännu mer att människan är aktiv härinne och verkar så jäkla seriös men ska ringa både henne och bussgods imorgon! Tack för era svar

Jag har råkat ut för samma sak:mad:
Heter hon möjligtvis Heidi. B ??
Jag fick stå för frakten men fick tillbaks sadeln utan extra kostnad

Nej det är inte samma människa, jag tror jag exploderar snart. Hur funtade är folk? Sen påstår hon att paketet är borta och att de inte har det på bussgods. Så jag ringde helt sonika dit och fick reda på att de sökt henne ett antal gånger men att hon vägrar hämta ut det. Tydligen så får jag även stå för fraktkostnaden tillbaka till mig.
Kan man polisanmäla det? Har ju trots allt mailen kvar och PM härinne.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 301
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 101
Juridik & Ekonomi Jag köpte en ställbar säng från ett företag i våras. Då synkroniseringen inte fungerade fick jag igenom en reklamation och skulle skicka...
Svar
5
· Visningar
558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka