Saknar travet.

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare SessCa
  • Startdatum Startdatum
S

SessCa

Blääh, har inte vart på en travbana sedan jag hämtade Glory i Feb.
Innan det har jag inte satt foten där på ett år.
Satt i Onsdags och lyssnade på travet på Solvalla från min systers balkong.
Saknar det sååååå mycket. Allt ljud, rörelsen, hästar som ångar, speakers och doften av varmkorv från åskådarplatserna. :love:

Vilka utbildnindar krävs för att jobba som hästskötare i travstall, (har enbart gått på praktiker innan eller åkt med egna hästar) Hur funkar det att gå som lärlig?

Vill så gärna in på travet igen men vet inte hur man ska gå tillväga. Kan ni ge mig lite tips, kloka travhästmänniskor?

Sv: Saknar travet.

SessCa skrev:
Blääh, har inte vart på en travbana sedan jag hämtade Glory i Feb.
Innan det har jag inte satt foten där på ett år.
Satt i Onsdags och lyssnade på travet på Solvalla från min systers balkong.
Saknar det sååååå mycket. Allt ljud, rörelsen, hästar som ångar, speakers och doften av varmkorv från åskådarplatserna. :love:

Vilka utbildnindar krävs för att jobba som hästskötare i travstall, (har enbart gått på praktiker innan eller åkt med egna hästar) Hur funkar det att gå som lärlig?

Vill så gärna in på travet igen men vet inte hur man ska gå tillväga. Kan ni ge mig lite tips, kloka travhästmänniskor?

Hej på dig gumman :D

Känner du ingen som jobbare hos nån tränare? isåfall kan du ju följa med den och på så sätt få in en fot...att få jobb krävs ingen utbildning för, bara man är duktig på häst och orkar med tempot när det kör ihop sig utan att bli förbannad på hästarna...men detn bästa vägen är nog genom kontakter och att man visar upp sig att man finns...

Känner ju inte en sate längre :(
Finns ju en travbana i Eskilstuna, dock ligger det ju itne på behagligt bussavstånd så det är SVÅRT att ta sig dit även om man får jobb.

Min syster tjatar på mig att jag ska ta Glory och flytta till Sthlm istället. Isåfall kan jag bo 500 m ifrån Solvalla och få en stallplats genom hennes sambos kontakter. Söker just nu jobb uppe i sthlm (För att jag behöver ett jobb!)

Läser man annonser vill de offta ta in någon som har körkort.
(vill gärna ta körkort, men måste ha ett jobb för att få råd.. du förstår problematiken :p )

Det är svårt när man inte känner någon. Då man man ha vilja till helvetet fryser, man hittar inget ändå om man inte vet vart man ska vända sig.

Funderar t.o.m på att hoppa på en av alla osäkra praktiker som är annoserade överallt, har gjort det innan och vill väl helst inte "jobba" under de omständigheter det vart innan.

Får en himla massa ångest känns det som :p
Vill jobba med häst, såååå mycket saknar jag det. Men vet inte alls vad jag kan göra för att förbättra situationen.

lägg ut en annons på annonsdirekt eller dyl.
om du jobbar på valla behöver du inte körkort men du kan ju annars börja hpos nån amatör och hjälpa till :)

nån snäll bukefalist som är här på travforumet kanske kan ta dig under sina vingars beskydd :D

martha skrev:
nån snäll bukefalist som är här på travforumet kanske kan ta dig under sina vingars beskydd :D

Ja, hur underbart vore inte det lixom. :D

martha skrev:

Snäll är jag och nära Eskilstuna bor jag (men bussen går inte alltför ofta)

Tyvärr saknas möjlighet att anställa en hästskötare, men öron och ögon hålls öppna bland tränare i trakten :idea:

Om inte jag minns fel så har väl Petri Salmela en filial på solvalla? Isåfall kan jag ju be min snälla far fråga honom om han behöver någon ny förmåga dit. :idea: ska bara luska ut om jag minns rätt eller fel. ;)

nehe, campen ligger i sala tydligen... :mad:

hade du velat bo i norr så hade vi kanske kunnat fixa jobb åt dig...men det hjälper väl knappast. :p

Senast ändrad av en moderator:

Nah, norröver vill jag inte :p Har vart dit uppåt innan.

Vill gärna få in en fot på valla, det skulle vara så skönt att komma in igen, behöver inte ens jobba, bara vara i stallet och :love:

Nu har jag kanske fått jobb på ett Hoppstall, inte alls samma sak. Men det kan ju vara en ok början för fortsatt jobbsök på valla, eller Sundbyholm när man får körkortet.

lsz, Vill du bara drass med en Jobbig unge någon dag då och då får du gärna höra av dig :D

SessCa skrev:
lsz, Vill du bara drass med en Jobbig unge någon dag då och då får du gärna höra av dig :D

Oj, såg inte detta förrän nu :o

Frågan är väl om du orkar med en gammal tant :cool: :angel:

Vet inte om vi har så mycket att erbjuda i jobbväg, men jag åker ju regelbundet till Sundbyholm och tränar med hästarna...kan gärna plocka upp dig på vägen om du vill ha lift och få möjlighet att insupa lite travluft då och då :idea:

Här hemma är det inte så mycket liv och rörelse eftersom vi driver ett litet familjestall. Det är mest jag och min man som går och stöter bland våra tvåbenta vänner ;)

// Suzanne

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka