Saknar honom

D

Daarling

2 veckor har gått utan min kanin.
Den 1 februari 2005 tvingades vi ta bort våran kära vän, han hade då uppnått åldern 7 år, och mådde inte alls lika bra som han brukade i sina unga dar.
Så vi bestämde oss att ta bort honom. :cry:

Här kommer lite bilder på min älskling :love:
Från hans sista dag här hos oss.

Mums va gott med gräs!

Min älskade lilla Pelle Plutt, jag hoppas att du har det bra där du är nu, och glöm aldrig va matte sa:
" Jag gör inte detta för att skada dig, utan för att du skall slippa lida"

Sv: Saknar honom

Tycker du ska känna dig stolt över att du tog bort honom innan det var för sent och han tappade livsgnistan helt. På bilderna ser han ju ut att ha haft en bra sista dag!

Har själv en kaninpojke på minst 7 år, han blir 8 i år (vi vet inte för jag fick honom för 5 år sen och då var han 3 år (troligtvis).
Fasar redan för hans sista dag, fast han hittills är pigg (*peppar peppar*).

Sv: Saknar honom

*kramar om*

vet hur det känns.. tog bort min lille kanin för 7 år sen, men minns det som igår! Har aldrig gråtit så mkt i hela mitt liv. Jag var 11 år, följde med in till veterinären och han fick sprutan när jag hade honom i min famn. Kändes så bra, för jag visste att han aldrig hann bli rädd. Han låg så lugnt hos mig. Jag kan gråta än idag när jag tänker på honom.. Han va världens goaste niiin!

Men de bästa vi kan göra för våra vänner, är att låta dom slippa lida..

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 022
Senast: Hyacinth
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 687
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·
Kropp & Själ Jag har tröttnat på min epilepsi så nu tänker jag skita i att ta min medicin för det. Vad ska den vara bra för egentligen, den gör mig...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
15 085
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden