Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att alla sörjer på sitt sätt. En del tycker att det känns lättare att ha en annan på gång, andra vill bara få tid att sörja. Vet en som bokade en ny valp när hon visste att hon skulle ta bort sin gamla, för att ens kunna med att ta sig till veterinären med hunden.det är så tyst och tomt i huset, min lilla hund finns inte mer
blir det bättre, lättare om jag köper en ny valp?
vad gör man när det känns så här?
det gör så ont
Vad har ni gjort när ni har tagit bort er hund?
Inget kan förbereda en för hur det ärBeklagar verkligen sorgen. Trots att min lilla bara är ett år så kan jag ibland komma och tänka på den dagen då jag måste ta det jobbiga beslutet, och får en klump i magen.
Jag hade nog skaffat en ny kompis som kan hjälpa mig genom sorgen. Ett hem utan hund hade blivit alldeles för tomt för mig. Men som många sagt innan, det är ju väldigt individuellt. Man ska nog inte tänka att man "ersätter" sin avlidne vän utan snarare att man får en ny vän som kan hjälpa än genom sorgen. Sen får man sörja sin avlidne kompis precis hur länge man behöver och vill.
Inget kan förbereda en för hur det är
Det sätter sig i magen vrider om , smärtan är fysisk, det finns inte ord
det är så tyst och tomt i huset, min lilla hund finns inte mer
det gör så ont
det är så tyst och tomt i huset, min lilla hund finns inte mer
det gör så ont