- Svar: 391
- Visningar: 22 238
Fan vad jag saknar att ha en familj. Det har hunnit går 5 år nu. Jag fick ett julkort av mamma. Kanske vill hon att allt ska bli som vanligt igen. Det kan inte bli så. Jag kan inte ta den risken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej. Det skulle inte ge något. Det har inte ens gett något att hamna på akutpsyk med kraftig ångest.Men kan du tänka dig att boka en tid för att diskutera ångest?
Akutpsyk behandlar ju oftast inte utan bara ser till att du överlever, det är öppenpsyk som jag misstänker att du går till nu, som är de som har den långsiktiga behandlingen på sitt bord.Nej. Det skulle inte ge något. Det har inte ens gett något att hamna på akutpsyk med kraftig ångest.
Öppenpsyk får information av akutpsyk. Så behandlingen fortsätter hos öppenvården när man varit på akutpsyk.Akutpsyk behandlar ju oftast inte utan bara ser till att du överlever, det är öppenpsyk som jag misstänker att du går till nu, som är de som har den långsiktiga behandlingen på sitt bord.
Om jag vore du skulle jag ta upp ångesten och hur mycket den begränsar ditt liv med din läkare. Sen kanske det ändå inte är aktuellt med den behandlingen förrän efter emdr behandlingen är klar. En sak i taget, så man inte överbelastar systemet.
Men om du inte upplever effekt av medicineringen hade jag tagit upp den igen, speciellt om du står på lägsta dos.
Nä, det finns som sagt ingen medicin mot fobi. Tror jag sagt det tre gånger nu. Och vården känner till problemet.Som @monster1 skriver: akut planerar väldigt lite, de ser till här och nu.
Precis som om jag går till vanliga akuten med någon åkomma så tar de hand om det som behöver göras där och då. Rehabilitering etc sköter behörig klinik.
Det är klart att du inte behöver titta på filmer eller serier om du inte är intresserad. Men det är uppenbart att din ångest begränsar ditt liv på ett negativt sätt.
Och en läkare KAN hjälpa dig om du låter dem hjälpa dig. Men du måste själv boka tiden och be om hjälpen, vården läser inga tankar.
Men det FINNS medicin mot ångest, hur många gånger ska VI behöva säga det?Nä, det finns som sagt ingen medicin mot fobi. Tror jag sagt det tre gånger nu. Och vården känner till problemet.
Men är det en fobi att se på tv/läsa böcker?Nä, det finns som sagt ingen medicin mot fobi. Tror jag sagt det tre gånger nu. Och vården känner till problemet.
Sådan medicin hjälper inte mot ångest triggad av fobin. Det vet vården och jag antar att det är därför jag inte heller fått någon medicin mot det. Vården vet som sagt om problemet.Men det FINNS medicin mot ångest, hur många gånger ska VI behöva säga det?
Dessa kan innehålla sånt som är otäckt. T.o.m. ett avsnitt av Nothing much happens som ska vara lugnande och sövande innehöll en otäck trigger i ett avsnitt. Så nu vågar jag inte lyssna på mer än ett avsnitt som jag vet är säkert.Men är det en fobi att se på tv/läsa böcker?
Och nej medicin finns inte mot fobier men det finns behandling
Och så var vi igen tillbaka vid cirkelns början.Sådan medicin hjälper inte mot ångest triggad av fobin. Det vet vården och jag antar att det är därför jag inte heller fått någon medicin mot det. Vården vet som sagt om problemet.
Men jag vet ju hur det funkar. Det är inte negativt att tala om hur saker funkar (eller inte fungerar).Och så var vi igen tillbaka vid cirkelns början.
Oavsett vad man än försöker resonera med dig om så kommer man tillbaka till ruta ett för att det finns fyra miljoner orsaker till att du inte kan/inte vill/är så unik att det i världshistorien aldrig funnits någon som du.
Förlåt för sura ord men det känns som att vad man än säger så finns det bara mothugg och negativitet till svar.
Lycka till med allt.
Fast nu är det ju inte bara blod som utlöser ångest, det verkar som väldigt mycket utlöser ångest och det verkar också som att du utvecklat en fobi för att få just ångest, så minsta lilla som möjligen kan tänkas trigga obehag som kanske kan leda till ångest (program, böcker, resa, sammankomster osv) undviks, så din värld blir bara mindre och mindre hela tiden, vilket i sig verkar ge ångest och obehag.Jag har som sagt haft den här fobin sedan jag var ett litet barn.
Men du har väl inte provat så mkt medicin egentligen? Du har ju bla vägrat testa vissa mediciner?Men jag vet ju hur det funkar. Det är inte negativt att tala om hur saker funkar (eller inte fungerar).
Jag har som sagt haft den här fobin sedan jag var ett litet barn. Vården har försökt med vad de kunnat men de har inte kunnat hjälpa mig. Så varför skulle jag tro på några på ett forum att fobin går att göra något åt när vården inte lyckats på typ 45 år?
Jag blir faktiskt ledsen när jag inte blir trodd på att både jag och vården försökt göra något åt den här fobin.
Om medicinen hjälper mot ångest så hjälper den dig att komma över fobin lättare men du äter ju inte det läkaren rekommenderar så hur tror du då att du ska bli av med ångesten?Sådan medicin hjälper inte mot ångest triggad av fobin. Det vet vården och jag antar att det är därför jag inte heller fått någon medicin mot det. Vården vet som sagt om problemet.
Om du följer andra trådar här i forumet dyker flera användare upp som tycker det är jättejobbigt att duscha generellt och särskilt svårt i andra miljöer än hemmet. Jag älskar att duscha och blev förvånad först (trodde att alla fick värsta ångestsläppen av att stå med huvudet under duschhuvudet i skållhett vatten) men har förstått att det är vanligare än jag trott. Oavsett tycker jag det är rätt onödigt att göra narr av både TS och andras svårigheter.Jag har jobbat innom sjukvården,aldrig varit med om att någon inte vill duscha,snarare tvärtom, klaga på maten däremot är mycket vanligt, dock inte på att man råkat hälla såsen på fel ställe