säkerhetsväst

Sv: säkerhetsväst

kanske inte, men då är det väl upp till föräldrarna att ta det ansvaret ?
Vad är man för föräldrar som släpper ut en tioåring på en distansritt men inte har koll på ungens säkerhet ?

Förstår inte riktikt hur ni resonerar. Så i princip kan man då även skippa hjälm på eget ansvar:confused:.

Västen finns för att skydda inte skada. Det finns jätte bra nya västar.
Har en son som kör cross och då ska ni se på skydd, spelar ingen roll vilket väder det är och det är inte nårgra korta kör pass utan de kör upp till 2-3 tim, med pauser så klart( han är 8 år) utan det gäller att fylla på med vätska.
:devil:Så sluta gnäll TA PÅ ER VÄSTAR.

Jaa, självklart är det hjälm på eget ansvar med. Hur många är det inte som rider utan hjälm hemma ? Många dressyr ryttare till exempel.
Det är väl upp till var och en att ta det egna ansvaret, eller hur ?
Och jag vet vilka/hur mycket skydd man har när man kör cross.
Och 2-3 timmar tror jag oxå att man klarar med väst, det är inte länge tycker jag själv. Men att rida en hel dag i stekande värme så borde man ha en valfrihet. Inte vara tvingad till att använda väst.

jag använder i stort sett aldrig väst. dels för att min är för liten, och jag hellre köper den utrustning hästen behöver och ser till att ha en bra och hel ridhjälm. och dels för att jag ärlighetens namn mycket sällan hittar en väst som jag känner att jag kan rida "normalt" i, jag faller lätt fram lite i sadeln och upplevde ofta att detta förvärrades :o men det är väl olika från person till person också.. i hoppningen kan det dock kännas rätt tryggt att ha västen, har ramlat av en gång och landat över en bom - det gör fruktansvärt ont utan västen!! tappar i och för sig andan ändå, men hellre det.
tycker att det är mycket upp till var och en.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (SvRF) Från och med år 2006 skall samtliga ryttare och hästar som deltar vid internationella tävlingar vara registrerade hos FEI. Det...
Svar
0
· Visningar
1 003
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka