Säkerhetsväst vid lokala hopptävlingar..

d spelar ingen roll men de ser ju helt konstigt ut å ha den under :D

nää det är ju mer konstigt att ha den över..då ser man inte den dyra fina kavajen ju!
Dessutom ska man ha säkerhetsvästen så nära kroppen som möjligt, med en bylsig kavaj under är det inte så bra.

Tänkte hänga på ämnet och fråga lite om det är ok?
Tänkte allafall höra hur många är det som har säkretsväst när de tävlar egentligen?
Bara undrade..

jag har alltid väst på mej då jag hoppar både på träningo tävling.
har den alltid utanpå kavajen.. min kavaj harjag sytt in för o få den tajtare eftersom jag tävlar dressyr oxå..o vill inte ha så bylsigt då.. :smirk: så därför får intejag in min väst innanför kavajen..omöjligt!!

det gör du som du vill men som någon annan sa så gör den best nytta när den är nära kroppen..

personligen gillar jag inte säkerhetsvästar, dom är bara klumpiga och ivägen. de fixerar överkroppen på ett sätt som inte passar den korrekta sitsen.. och utan korrekt sits kommer man ingenstans..
så jag rider i stort sett aldrig med väst. endast om jag skulle hoppa på någon terrengbana men det händer inte så ofta..

Jag använder säkerhetsväst vid hopptävlingar och träningar.

Har den innanför, mycket snyggare och bättre.

Jag tycker inte alls sitsen förstörs av säkerhetsväst,snarare hjälper den många ryttare. Förstör den så har man nog köpt fel typ av säkerhetsväst till sig själv? :confused:

Många rätar iaf upp sig mkt mer.

Jag har säkerhetsväst när jag hoppar unghästen och när det terränghoppas på ponnyn. Annars rider jag väldigt sällan med väst. Jag tycker den är klumpig och i vägen. Jag får inte plats med den under kavajen, och eftersom jag har så dyr kavaj vill jag ju att märket och den ska synas, och det gör den inte om jag har västen utanpå... :angel:

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
897
Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
869
Senast: __sofia__
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: tanten
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
916
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023