Säkerhetsväst för oss XL+

Casteloro

Trådstartare
Tjong i medaljongen sa det och sedan fick Strindlund tugga grus i morse :o Kom då på igen att jag funderar över om det finns en säkerhetsväst för oss XL+ som är bekväm och estetiskt fin? Är medveten om att när man är i min viktklass eller större så är det inte särskilt snyggt eller smickrande att slänga på en väst, men för säkerhetens skull så använder jag en om det finns.

MEN, jag har hittills endast haft modell gammal, klumpig och värdelös och den använvder jag inte... Nåväl, värdelös är den inte men det går inte att rida i den. FINNS det någon säkerhetsväst som inte känns när man har den på sig, även för oss tjocka, så som de flesta normalbygda säger att de nya modellerna inte gör? Alltså, finns det någon här på forumet i XL+ som har erfarenhet av min frågeställning?

Jag upplever nämligen den äldre pansarmodellen som otymplig och EXTREMT förstorande av kroppshydda! :crazy::mad: Mycket irriterande, helt enkelt...

Tacksam för svar!

Sv: Säkerhetsväst för oss XL+

Jag har en och vet att den är bekväm :) Mycket bättre än de gamla hårda västarna, går inte ens att jämföra! Ganska tjock men är väldigt mjuk och följsam.

Säger som övriga i den här tråden. Airowear Outlyne sitter som en smäck! Jag är ca 115 cm runt tuttarna och har en L5 som enligt storlekstabellen ska vara för bröstvidd 100-108 cm. Västen finns i storlekar upp till L7 och med tre olika rygglängder (tror jag det var).

Jag måste rekommendera en bull riding väst från USA. Vet inte märket på min, kan kolla, men tror inte märket spelar så stor roll om man köpe en riktig bull riding väst.

Dom har inte flärpen ner över rumpan där bak om man nu vill ha den men dom är extremt tåliga och sköna! Dom är ju gjorda för killarna som rider rodeo ;)

De finns i alla storlekar, från barnsize till jättecowboy! :D Jag har en barnsize och jag är inte värst liten! Så storlekarna är annorlunda men det är bara att mäta o se vilken size man behöver sedan är dom väldigt (!) reglerbara.
Jag har fått låna ut min till en karl som red en riktig bronco på en clinic en gång.

BildGoogla "Bull riding vest" så får du upp dom. Jag köpte min på eBay, mkt billigare än en vanlig dessutom :D

Jag vill också slå ett slag för Airowear Outlyne! Helt underbar väst (om västar nu kan vara det) som sitter som en smäck på mig. Drar 116 cm runt bysten och jag köpte en stl L6, men jag hade nog rymts i en L5 också med lite vilja. Jättebekväm väst som formar sig fint runt kroppen efter lite användning.

Liknande trådar

Trav Ska precis börja med körlicens nästa vecka och jag är i akut behov av en säkerhetsväst. Jag har en gammal väst från stenåldern och som...
2
Svar
36
· Visningar
5 432
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV