Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Skyddsväst/säkerhetsväst (§47 Tävlingsreglementet)
Fr.o.m. 1 januari 2010 är det krav för alla nya licensinnehavare av körlicens att i lopp, samt vid all annan körning på ban-, stall- och träningsområdet, använda CE-märkt säkerhetsväst avsedd för hästsport.
Fr.o.m. år 2012 gäller kravet som säkerhetsväst för samtliga (även de utan körlicens), vid all körning på ban-, stall- och träningsområdet. Se annons i Proposition mars 2010.
Säkerhetsvästar som är godkända för travlopp ska vara CE-märkta och avsedda för hästsport (alla nivåer 1 - 3). Dessutom ska västarna vara försedda med rygg- respektive bröstplatta."
Tsss
För min del skulle jag aldrig sätta en sån där sak på mig så travet i Sverige är slut för min del.
Känns nästan löjligt den har ju absolut ingen effekt om du inte blir sparkad rakt på en platta. Eller om man ramlar ur rakt på ryggen så känns som sagt löjligt.
Undrar om det inte bara är en fluga som kommer försvinna igen när tillräckligt många klagar på det. Ännu så vet jag inte många "stora" som använder dessa västarna. (Kontio tror jag iaf har haft en ett tag men ingen annan i hans klass vad jag vet)
Ungefär som hjälmen då? När jag började hade man bara hjälmen i provlopp och vanliga lopp. Annars hade man en keps med broderad travhäst, vintertid med öronlappar.
Exakt samma som nu då
adielsson kör väll med väst, och några till "större" gör det med vad jag vet.