Säkerhetsstigbyglar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mannis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 2 990
Så lätt lossnar dom inte. Dom lossnar nog bara om du just flyger av. Dom lossnade aldrid för mig, men jag flög ju inte heller av.

Min erfarenhet av stigbyglar med gummisnodd är att gummisnodden släpper spontant och man får ha snoddar på lager. Det har hänt flera gånger att snodden försvunnit utan att jag ramlat av.
Var tog förresten regeln om att rida i skor/ stövlar med klack vägen? Litar alla på stigbyglarna nuförtiden?

Sv: Säkerhetsstigbyglar?

om man inte gör en massa konster tycker jag att såna med gummisnodd funkar bra. har bara fastnat en gång när jag åkt av, då med australiensiska (svängd utsida). hästen gick omkull och jag hamnade underst, fast jag lyckades dra ut benet och pilla loss stigbygeln innan han började sprattla så jag kunde flytta på mig. men det var inget vidare roligt :cry: (fast jag kom undan med en rätt läcker samling blåmärken på mig och några skrapsår på hästen)

Liknande trådar

Utrustning Har fått ett par jättesnygga Ophena A av min snälla mams. Nu efter att ha ridit I dom i knappt två månader kan jag inte komma över hur...
Svar
14
· Visningar
1 968
Senast: AW
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
620
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 391
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
777
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka