Säkerhetsstigbyglar för dressyrryttare...

feel

Trådstartare
Jag rider alltid med säkerhetsstigbyglar och har hittills varit nöjd med mina kwikout. Men de är gamla och har usel stigbygelplatta (har alltid haft) men nu är det extremt dåligt fäste i dom, på vintern halkar foten igenom.. Verkar inte som att den plattan går att byta ut?

Vad rider ni andra dressyrisar med för säkerhetsstigbyglar? Mountain Horse har en ganska diskret variant med väldigt bra stigbygelplattor som jag funderar på.

Sv: Säkerhetsstigbyglar för dressyrryttare...

Borde man inte kunna byta ut plattdelen? Har för mig att jag hört det. Vet dock inte hur det går till...

Någon som vet?

Jag har en grej mellan stiglädrena och stigbyglarna som gör att stigbyglarna lossnar om man drattar av och fastnar. Kan plåta dem om du vill, de fungerar jättebra :)

Swiss Clip heter de tydligen. Googla på dem så får du upp dem! Kan rekommenderas och de syns inte heller när man rider :)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
924
Senast: Ajda
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 860
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka