Saker till nyfödda o kläder till mamma på Gekås?

Lukaskatt

Trådstartare
Får man ens lov att fråga detta?

Jag skulle vilja veta hur utbudet i Ullared ser ut för de allra minsta och om de ens har mammakläder? Har varit runt i några butiker i Malmö men hittade inte riktigt det jag sökte, eller så blev det jobbigt för att det jag såg inte passade min stil, vet inte vilket faktist. Men jag och mannen har pratat om att köra dessa dryga tjugo mil för att kolla utbudet i detta "fantastiska shoppingmecka" men just nu lockar det mig inte alls. Jag behöver likosm inte direkt något annat.

Hästen är utlånad och behöver inte köpa något, billigt skurmedel och annat tvättmedel hade lokala billighetsvarianter på rea här för leden. Kläder känns ju inte direkt lönt det heller iomed att magen verkar vela bli allt större för varje dag som går... Vissa småsaker som man kan skapa födelsedagspresenter av borde jag kunna hitta men nej, det lockar inte heller.

Det känns sådär, men däremot till liten, han lockar det att handla till, så är det något som ni allvetande bukemänniskor kan rekommendera en förvirrad jag som egentligen inte vill kliva upp ottan och köra drygt 20 mil för att shoppa. :)

Sortimentet varierar ju hela tiden, men där är alltid både bebiskläder och mammakläder. Dock varierar det ju hur mycket där är ;)

Bebiskläderna tror jag dock inte ska vara några problem, jag har köpt jättemycket där uppe :) Mammakläderna brukar dock bara vara något ställ med tröjor när jag varit där... (inte tittat jättenoga då det inte var lönt för mig att köpa nya när jag var där :P )

De gånger jag varit dit har det funnits några ställ med mamma kläder men liksom inte urmycket.
Har dock köpt bästa gravidmjukisarna där <3

Bebis/barn -kläder brukar det finnas mer av.

Ja alltid denna variration på Gekås... Man vet inte riktigt vad man får när man kommer dit, vilket visserligen har varit lite tjusningen med att komma dit de andra gångerna, men just nu känns det bara som att jag vill veta vad som finns om det är lönt och köra eller om jag ska låta Malmö bjuda på sitt utbud istället. :)

Nåja tack för ditt svar i alla fall @vilse !

Kanske någon annan här som nyligen har varit där och sökt efter som samma varor som jag och kan ge mig lite tips.

Om du bara ska ha bebiskläder och mammakläder, så tycker inte jag att det är värt att åka dit om du inte tycker att det är kul. Det finns en del bebiskläder till bra priser, men man kan lika gärna handla på H&M o dyl. Lite roligare och snyggare mammakläder kan du hitta på eBay. Däremot så tycker jag att det finns många bra bebisprylar i Ullared, t ex badbaljor, amningskuddar, leksaker mm mm.

De gånger jag varit dit har det funnits några ställ med mamma kläder men liksom inte urmycket.
Har dock köpt bästa gravidmjukisarna där <3

Bebis/barn -kläder brukar det finnas mer av.

Suveränt, det ska jag absolut fundera över, det lilla jag hittade höromkring kändes mest pinsamt. Byxor för 6-800 kr som jag förhoppningsis inte behöver efter september om bara den lille vill ta med sig alla de delarna av mig så jag kan ha mina vanliga kläder. Klänningar och linnen och tröjor har jag som man kan stoppa magen i men byxor, JAG VILL HA JEANS! Jag saknar mina jeans... Men de kläms så det har åkt in i garderoben för ett tag sen.

Mjukisbyxor hade inte heller skadat, de jag har nu passar ju utmärkt men de är fodrade, jag vill ha tunnare som jag kan ha hela sommaren.

Nej det får nog helt enklet bli ett besök till Ullared ändå. :cool:

@WBanna Ja egentligen ska jag ha sånt smått också. Har kollat runt på lite sånt här nere med. Missförstå mig inte fel, jag är inte snål på något vis men känner att ibland kan det vara onödigt dyrt att handla sånt i "vanliga" babybutiker. Vissa av sakerna duger ju bara en kort tid innan den lille hoppar vidare till nästa fas i livet. Tänkte därför att Ullared är super, brukar vara något billigare, men inte alltid sämre kvalité. Har en hel del underkläder och även hästsaker därifrån som har varit jättebra.

Fanns inte så mycket mamma kläder när jag var dit sist (iof förra året ja åkte, bor utanför Uppsala så är lååångt dit).

Passa på att köpa sängkläder, spjälskydd och filtar till bebis om du åker dit. Mycket billigare än på tex barnens hus.

@WBanna Ja egentligen ska jag ha sånt smått också. Har kollat runt på lite sånt här nere med. Missförstå mig inte fel, jag är inte snål på något vis men känner att ibland kan det vara onödigt dyrt att handla sånt i "vanliga" babybutiker. Vissa av sakerna duger ju bara en kort tid innan den lille hoppar vidare till nästa fas i livet. Tänkte därför att Ullared är super, brukar vara något billigare, men inte alltid sämre kvalité. Har en hel del underkläder och även hästsaker därifrån som har varit jättebra.

Babybutiker är ju ofta ganska (väldigt) dyra, så det är ju onödigt att skänka dem en massa pengar som man kan göra roligare saker för. :)

@saint__anger oki, tack för tipset, får väl masa mig dit i vilket fall. Tillbehör lär man väl också behöva. :)

Kanske kan hitta andra småsaker som kan vara bra också...

@WBanna tack för tipset. :) det ska jag komma ihåg. Ja huggies är faktiskt bra, jag använder dem och torka av sminket med då många av såna sminkborttagningsservetter kliar på mig. Av en slump insåg jag att Huggies faktiskt är super för en billig peng.

Även riktigt bra att ha med sig på picknick och i stallet och torka av fingrarna på.

Apropå kvalitet. För tio år sedan köpte jag ett par jeans på Gekås, de håller än !
Brukar även passa på att köpa deras bh som man knäpper fram, love it !(fungerade också bra som amningsbh´ar! *tips*)

Deras mammamjukisar köpte jag för 200 och användes typ som enda byxor i fyra månader och sen titt som tätt efter förlossningen också. Skitbra med hög mudd som värmer om man har en problemrygg :)

Usch nu blir jag ju sugen på att åka ner igen... 50-55 mil något har jag dit, men det kanske är bra så det inte blir så många spontanresor :D

Annars är jag skitsnål när det gäller mammakläder, skulle aldrig lägga 6-700 kr på byxor som ska användas några månader och sen kanske aldrig mer.
Jag var på en barnloppis för två helger sedan och köpte några begagnade mammabyxor, kjolar och shorts.
10-40 kr per plagg känns mer rimligt och att det är begagnat har jag inga problem med, kommer dessutom sälja vidare efter den här graviditeten.

SKa man hitta förmånligt så är barnloppisar bättre. Jag har köpt en ullaredskasse med mamma/amningskläder för 100:-, jeans/byxor för 10:- paret. Samma med småbarnskläder. Ullaredskläder till småbarn känns sådär tycker jag det är billigare i vanliga butiker på rean + snyggare och bättre passform.

@DarkInNight tack för alla tipsen. Håller med om deras bh:ar är super. Köpte en lilanmed tillhörande trosor för tre fyra år sen. Den håller fortfarande formen men trosorna håller på att ge upp. Minns när jag skulle prova ut bh inför vårt bröllop då undrade faktiskt kassörskan i en dyr underklädesbutik var jag hade fått tagi en sån snygg bh med bra passform. Hihi den kostade femtio kronor.. :)

Men visst håller jag med dig, dyra kläder som jag ändå bara ska ha några månader, nej tack ge mig begagnat. :) finns så mycket andra saker jag vill ha som jag önskar jag kunde skämma bort min kommande påg med.

@FadeAway jo visst är loppisar super men så vill jag ändå ha något nytt. Har fått en del av vänner o faktiskt lånat en del men ibland känns det mysigt o välja själv i affären också. Annars är jag mycket god vän med tradera o älskar konceptet att saker går att återanvända. ★

@Lukaskatt h&m har jättebra manskläder, särskilt byxor. Jag har hittat både jeans och chinos som har suttit jättebra.

@Lukaskatt Jag slår också ett slag för HM och deras mammabyxor! Köpte jeans där i v 20 som då var lite stora och kunde utan problem ha dem hela graviditeten :)

@Mirtai & @Diskurs Ja vad jag kunde se så hade de en hel del men jag vet inte om det var att jag var på dåligt humör eller om det var halvt kaos på Emporia i Malmö den dagen vi var där som gjorde att jag tyckte att dom inte hade något alls. :)

Får väl ta mig dit en sväng till i sinom tid och kolla. Har visserligen inte långt dit men inte alltför ofta jag känner för att bråka i ett varuhus med folk som är stirriga.

Ska iallafall försöka få ihop en dag till Ullared ändå så det blir gjort, tänker att jag kanske hittar andra småsaker som jag vill ha o då kan ju resan vara väl värd ändå.

@DarkInNight unna mig några riktigt fina kan man ju göra o sen köpa resten begagnat, det är nog det bästa, likadant med vagn o liknande. Chassit ville vi ha nytt o sittdelen, men liggdelen har vi fått låna av en väninna, den ska ju ändå bara användas under en kort tid. Bilstolar däremot är jag väldigt kräsen med. Men det är nog upp till var o en. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka