Jag skulle inte säga varken A eller B. Att säga A utan att förklara hans vidriga beteende och verkligen få honom att förstå leder ju ingenstans. Inte mer än att han står som ett frågetecken och avfärdar en med att kvinnor är dumma i huvudet för i hans huvud så var han ju charmig
Att säga B är så extremt kontraproduktivt att jag får spykänslor. Att säga så är att legitimera hans vidriga beteende och det skulle jag aldrig någonsin vilja bidra till. Hade det varit någon jag ville/behövde/var tvungen att ha i mitt liv så hade jag förklarat tills han förstod. Jag har lyckats förr så varför inte nu?
Att (låtsas) inte bry sig är att hålla tyst och att hålla tyst är att hålla med. Vill vi ha en förändring så måste vi också göra något för att få en förändring. Tror du på fullaste allvar att kvinnor fick rösträtt, rätt till högre utbildning, rättighet att bli myndiga osv. genom att skratta, ljuga och flamsa? Nej. Det krävs hårt arbete och vill vi ha en förändring så får vi också jobba för det och inte bara rida på vågen av det som de före oss har åstadkommit. Det är just att skratta bort mäns vidriga beteende som gör att de kan fortsätta bete sig så illa och just det som lärs ut till småflickor ihop med andra vidrigheter som att "det är för att du är så söt som han tafsar på dig" och "det är för att han gillar dig som han slår dig"
Jag är hellre en bitch, ett rivjärn, en häxa eller vad du vill i andras ögon än att flamsa med och skratta bort vidriga beteenden.