Saker som följde med er sambo

Kan inte komma på något som mannen hade med sig när vi flyttade ihop som jag störde mig på. Möjligtvis alla kartonger med bokföring, men förstår såklart att de måste med... Däremot så tog jag med en gardinstång, trots att vi redan innan bestämt att vi inte skulle ha några gardiner. Som snål smålänning så vägrade jag lämna kvar en helt ny och oanvänd gardinstång till hyresvärden :angel: Mannen kunde inte riktigt förstå detta och jag får fortfarande en del skämtsamma kommentarer om den. Gardinstången har inte lämnat källaren sedan vi flyttade in, kaaanske får jag användning för den någon gång :D Inte minst för att bevisa att den behövdes.

Det mannen inte hade med sig vid hopflytten kompenserade han med råge under de 20 år vi tillbringade ihop. Han tog med sig de mest aparta saker hem från jobbet.

Ett par datorer som han hävdade bara behövde meckas lite. Jag som kunde datorer skulle lätt kunna montera i nya hårddiskar :meh:
En Jede-matic under sängen. (japp under sängen) Trasig dessutom. (för dagens ungdom är det en vattenbehållare som värmer vatten och behållare med pulver till så man kan få kaffe, iste eller nån konstig blåbärssoppa t.ex
1544469338907.webp

Ett gäng billiga!!! hästtäcken som han köpte pga priset. De passade inte en enda av hästarna.

Ett knivset i en skinnimitationsportfölj. Helt värdelösa knivar men de var ju billiga.....

Han kunde inte gå förbi något halvt fungerande som nån tänkte slänga. Bra-att-ha....

Matteböcker från 1800-talet hans mamma sparat åt honom sen han började skolan och alla andra skolböcker genom tiderna! Detsamma gäller typ alla "det är bra att ha" prylar folk någonsin ägt. Och verktyg. Jag hittar verktyg i hans nattduksbord och..överallt! Dom har invaderat huset :meh:
Hur många skruvmejslar kan man äga? Inte tillräckligt tydligen :cautious:
Och skruvar och spikar till förbannelse. Han har ett rum i källaren, ett förråd och ett garage till sina verktyg..

Mitt bohag fick plats i vår bil när vi flyttade ihop. Hade skrotat en del eftersom jag tänkte flyttat utomlands men blev ändrade planer. Sen hästen med och hans prylar som fyllde en halv lastbil men de sakerna var ju i stallet och inte hemma så det räknas inte :angel:

Har ingen häst numera men hans verktygssamling har utökat. Matteböckerna är spårlöst borta.

:D :D

Din och min man är väldigt lika. Matteböcker från högstadiet har vi släpat i tre flyttar, äntligen har han släppt taget om dom och slängt dom. Verktyg i oändlighet - vi har fått nya uppsättningar som lämnats kvar av föregående ägare till två av de hus vi flyttat in i, så verktygen har förökat sig nästan exponentiellt.

• Gilla
Reactions: MM
Mannens stil när vi flyttar ihop var strikt svart-vit. Min är mer färgglad. 🙄 Numera äger vi inget som inte har färg 😁

Jo det följde med en ödla också. Det var väldigt främmande för mig som bara hade haft med däggdjur att göra. Men några år senare var det jag som köpte en ödla till dottern och han som tyckte att det var onödigt 😁

Låter fantastiskt!
Har du bilder?

Mvh Teilani som i hemlighet önskar sig trädgårdstomtar med Star Trek tema
Sorry. Jag for fram med osanning.
Tyckte det lät mer spännande än tio flyttkartonger kartor och geografilitteratur, och en okänd mängd kubikmeter vinylskivor.

Men tanken visst är att ställa upp en armé av trädgårdstomtar som om de var på väg att delta i slaget om Helm's Deep bakom huset lite kittlande... :)

Sorry. Jag for fram med osanning.
Tyckte det lät mer spännande än tio flyttkartonger kartor och geografilitteratur, och en okänd mängd kubikmeter vinylskivor.

Men tanken visst är att ställa upp en armé av trädgårdstomtar som om de var på väg att delta i slaget om Helm's Deep bakom huset lite kittlande... :)
Du får ställa ut ett litet skogstroll som vaktar gravarna.:heart

Hemska möbler som hör hemma i en ungkarlslya från 90-talet. KÄMPAR med att bli av med dem. Särskilt den italienska soffgruppen i svart läder. GRÄSLIG. Även ett skrivbord och matchande hyllor som jag försöker förpassa till källaren där det ska vara kontor.

Ett helt enormt teleskop. Seriöst modell gigantiskt.

Förut förvarade vi det i sin kartong i vardagsrummet men när vi flyttade till Sverige kunde vi inte få med oss det. Så nu bor det hos svärföräldrarna tills vidare.

Jag fick ett hus med stort renoveringsbehov och proppfullt med uttjänta saker. Och tre Schäfertikar som hårade friskt och avskydde varandra (det kallas kennel)

-"Skräpet" åkte till tippen redan innan jag flyttade in.
-Huset har kommit en bra bit i renoveringen.
-Två av tikarna har sålts.
-Hundhåren är kvar. Dom blir jag aldrig av med fast det ingick en bra dammsugare med maken.

Egentligen var nog den 1,5 meter stora varanen mycket underligare men jag var betydligt mer nöjd med att flytta ihop med den än prydnadssvärden.. Jag avskyr seriöst prydnadssvärd

Nu är jag singel utan varken varan eller svärd dock

Egentligen var nog den 1,5 meter stora varanen mycket underligare men jag var betydligt mer nöjd med att flytta ihop med den än prydnadssvärden.. Jag avskyr seriöst prydnadssvärd

Nu är jag singel utan varken varan eller svärd dock

Prydnadssvärd är verkligen inte varken snyggt eller tufft.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka