Saker som följde med er sambo

Horribla mängder supportergrejer kom min sambo med. Hans saker tar upp typ 2.5 garderob. Ändå gnäller han över min ena hylla med stallkläder. :cool:

Jag kom med en kanin som tog varje tillfälle i akt att kissa på honom första månaden. :angel: Tog typ ett halvår men sen var de oskiljaktiga. Är faktiskt chockad att kaninen fick va kvar.

När jag flyttade ihop med mitt ex hade inte jag så mycket prylar, hela mitt bohag fick då plats i en Volvo 940 från 94 (lite skillnad mot hur det är idag när det fyller en hel lastbil :o ). Jag minns inte om det var något han eller jag egentligen störde oss på. Jag vet inte om han gillade att mina ridkläder invaderade lite här och var förstås.. :angel:

Jag blev så himla nyfiken på era svar i den andra tråden @escodobe och @Milosari - men hur gick liksom samtalet när kackerlackor och kycklingfötter flyttade in? :D
En lång föreläsning om hundars naturliga beteende och sen ”oj shit så MÅNGA det var i paketet när jag väl öppnade lådan ;).

Bifogade filer

• 1985CA22-F40B-4EE3-BBA2-4D5E3D7D6C35.webp
    1985CA22-F40B-4EE3-BBA2-4D5E3D7D6C35.webp
    144,1 KB · Visningar: 197
Matteböcker från 1800-talet hans mamma sparat åt honom sen han började skolan och alla andra skolböcker genom tiderna! Detsamma gäller typ alla "det är bra att ha" prylar folk någonsin ägt. Och verktyg. Jag hittar verktyg i hans nattduksbord och..överallt! Dom har invaderat huset :meh:
Hur många skruvmejslar kan man äga? Inte tillräckligt tydligen :cautious:
Och skruvar och spikar till förbannelse. Han har ett rum i källaren, ett förråd och ett garage till sina verktyg..

Mitt bohag fick plats i vår bil när vi flyttade ihop. Hade skrotat en del eftersom jag tänkte flyttat utomlands men blev ändrade planer. Sen hästen med och hans prylar som fyllde en halv lastbil men de sakerna var ju i stallet och inte hemma så det räknas inte :angel:

Har ingen häst numera men hans verktygssamling har utökat. Matteböckerna är spårlöst borta.

Jag var nog den som stod för mest prylar; en hel del mer eller mindre antikt porslin, vintageklänningar och framförallt enormt mycket böcker, men min partner kom med en löjligt stor TV och en egenhändigt byggd TV-bänk fylld av superavancerade teknologiska egenbyggda lösningar på problem jag inte visste att man kunde ha och som jag, i egenskap av liten kvinna, inte alls begriper mig på.

Mitt ex. hade ca 5 gamla datorer med sig, räkningar och massa papper som aldrig rensades. Jag förstår fortfarande inte vad han skulle göra med alla datorer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka