Saker ni köpt som inte riktigt stämmer med bild/beskrivning

purity_666

Trådstartare
Jag beställde en rolig klänning att ha till jul. På bilden syns ryggstycket. Av någon anledning består det av två tygbitar och mönsterpassningen är obefintlig. Av någon annan anledning är tyget också upp och ner.... om inte tomten numer säger Oh, oh, oh! istället.
Hej sytt i Kina.

Ja jag får pengarna tillbaka. Någon mer som beställt något som kanske inte riktigt är som det ska? Eller köpt i butik och varan i kartongen lever inte riktigt upp till vad som lovats?

Gott nytt år på er!

15823584_10154784586277456_7299594140542364703_n.jpg

Senast ändrad:
Jag köpte en väckarklocka förra veckan som jag lämnade tillbaka. Provade larmet och det skulle ju inte ens väcka en mus!
Min mobils larm låter dubbelt så högt!

Så den åkte tillbaka. Å nu får jag försöka hitta en annan som är både snygg och får liv i mig på morgonen.

Jag köpte en våg från kjell och company. Tyvärr syntes inte siffrorna när man sod på vågen 8Och gick man av den så försvann vikten). När jag lämnade tillbaks den fick jag reda på att det var fel på många vågar från det partiet. Jag var på vippen att fråga varför man inte kollade dem innan försäljning.

Beställt kanske är mycket sagt, men betalat för.. Vi skulle ha tapeter med mönster och anlitade (vitt) hantverkare till det hela och för en hyfsat stor fondvägg blir det några tusenlappar. Det var ett specifikt mönster med sirliga träd/blommor. Döm om förvåningen när det visar sig när man kommer hem att de tapetserat jättefint, mönsterpassningen är perfekt.. men hela alltet är upponer O_o

Jag köpte en våg från kjell och company. Tyvärr syntes inte siffrorna när man sod på vågen 8Och gick man av den så försvann vikten). När jag lämnade tillbaks den fick jag reda på att det var fel på många vågar från det partiet. Jag var på vippen att fråga varför man inte kollade dem innan försäljning.

Va, den missen har jag oxå! Orkade inte gå tillbaka med den dock, men om man tittar mycket noga kan man skymta siffrorna så åbäket har fått stå kvar.. så kasst att de inte bara slutar sälja sånt skräp!

Beställt kanske är mycket sagt, men betalat för.. Vi skulle ha tapeter med mönster och anlitade (vitt) hantverkare till det hela och för en hyfsat stor fondvägg blir det några tusenlappar. Det var ett specifikt mönster med sirliga träd/blommor. Döm om förvåningen när det visar sig när man kommer hem att de tapetserat jättefint, mönsterpassningen är perfekt.. men hela alltet är upponer O_o

Hur slutade det? Fick den sitta kvar uppochner?

Fick de göra om eller vad gjorde ni?

Va, den missen har jag oxå! Orkade inte gå tillbaka med den dock, men om man tittar mycket noga kan man skymta siffrorna så åbäket har fått stå kvar.. så kasst att de inte bara slutar sälja sånt skräp!
Från samma ställe?

De erbjöd mig en dyrare våg (och givetvis betala mellanskillnaden själv) från samma tillverkare, behöver jag skriva att jag tackade nej?

Det går att använda om man är två. En som kollar siffrorna och en som väger sig :idea: .

Tja, jag köpte en ligghall till hästarna, i form av byggsats.
På bilden på tillverkarens hemsida hade den en väggdel som gick ner en meter över ingångarna. När jag fick hem byggsatsen så saknades den väggen och vid förfrågan fick jag svaret att "det ingår inte".
Jag orkade inte träta med dem, men om man beställer en likadan som den på bilden på hemsidan, så är det en sådan man förväntar sig att få hem. För HUR ska man kunna veta att det man får hem inte kommer se ut som bilden på deras webplats?

Jag beställde en rolig klänning att ha till jul. På bilden syns ryggstycket. Av någon anledning består det av två tygbitar och mönsterpassningen är obefintlig. Av någon annan anledning är tyget också upp och ner.... om inte tomten numer säger Oh, oh, oh! istället.
Hej sytt i Kina.

Ja jag får pengarna tillbaka. Någon mer som beställt något som kanske inte riktigt är som det ska? Eller köpt i butik och varan i kartongen lever inte riktigt upp till vad som lovats?

Gott nytt år på er!

Jag känner att detta skulle platsa i tråden "Saker som stör mig orimligt mycket", men jag får inte rätt på "Ho ho" eller "Oh oh" på något av hållen. För om tyget är upp och ner så att det SKA stå "Ho! ho! ho!" (det hade varit godtagbart) så antingen är ju utropstecknet ändå upp och ner eller så står det "Hoi hoi hoi"? Det gör mig ungefär lika provocerad som "!Oh !Oh !Oh" "Hoi hoi" kan han väl inte säga ens på kinesiska, tomten?

Beställde en korthållare i fejkskinn för inga pengar alls på Ebay. Fick hem en korthållare i vad som verkar vara rätt fint skinn med himla utförligare skötselinstruktioner och information om var skinnet kom från. Så frågan är om jag fått fel, eller om det ÄR fejk men att de skickar samma till de som beställer den dyrare varianten som ska vara skinn. :D

Hur slutade det? Fick den sitta kvar uppochner?

Fick de göra om eller vad gjorde ni?

Den fick vara kvar upp o ned ett tag, den va ju rätt fin på sitt sätt o tittade man inte noga så :angel:
Det var ett evinnerligt tjafs med hantverkarna men nej de tyckte inte att de gjort fel så vi släppte det till slut. Nästa gång jag nån gång anlitar nån kommer jag stå bredvid o försäkra mig om att sätter saker på rätt håll :nailbiting:

Hej sytt i Kina.

Gott nytt år på er!

alltså förlåt men :rofl::rofl::rofl:

Den fick vara kvar upp o ned ett tag, den va ju rätt fin på sitt sätt o tittade man inte noga så :angel:
Det var ett evinnerligt tjafs med hantverkarna men nej de tyckte inte att de gjort fel så vi släppte det till slut. Nästa gång jag nån gång anlitar nån kommer jag stå bredvid o försäkra mig om att sätter saker på rätt håll :nailbiting:

Jag hade aldrig gått med på det!
När jag flyttade förra sommaren hade jag köpt en dyr tapet. Självklart hade hantverkaren inte mönsterpassat ordentligt. Han envisades först med att det ju inte märktes som man stod långt bort men jag blev jättearg och han fick gått göra om jobbet och betala för nya tapeter. Mer än rätt.

Hej sytt i Kina.

Gott nytt år på er!

Hahaha! Dagens bästa!:rofl: "Oh! Oh!":rofl:

Hej sytt i Kina.

Gott nytt år på er!

Jag tycker det ser ut som att trycket är spegelvänt (hur man nu får till det?)

@mamman Tack för din analys! Det djävla trycket har provocerat mig hela dagen. Liksom, HUR har de tänkt? Varför?! Vad menas?!? :banghead: :rage: Minst lika störande som en envis fluga på bar hud innan man kommit ur sängen en tidig sommarmorgon.

Hur de sedan kan ha fått till det till att bli spegelvänt, det kan jag hellre leva med att inte få veta. Det finns ändå en underliggande logik i världen, om det är så att man i alla fall menade att göra ett jultyg med tomtar och texten Ho! Ho! Ho! Det gör mig lite lugnare. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mål 2025
  • Äta rätt saker, vad då?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka