Myrten
Trådstartare
Det började jag fundera på för ett tag sedan, när nu pandemin pågått i ett år. Vad är det som trätt fram som viktiga grejor eller företeelser som gör att jag har tagit mig igenom den här tiden så pass ok som jag ändå tycker att jag har? Jag kan inte resa, vilket vanligen ger mig energi. Jag har inte rört någon på över ett år. Ingen vet vad som händer med branschen och mitt jobb. Visst känner jag mig ibland ganska pressad, men under omständigheterna tycker jag ändå att jag klarar mig ok. Vad bidrar till det?
Jag är jätteglad för att jag skaffade en ny hund och för att jag har så fina vänner, även om vi inte kan umgås som vanligt. Men en sak som seglade upp högt på min lista, ganska oväntat och som verkligen har bidragit till att jag behållit förståndet är - ABBA:s musik!
Jag har ju alltid gillat ABBA, varit fan sedan 1970-talet. Men det här året har fått mig att inse att det ligger på en annan nivå än att bara uppskatta musiken. Den är ett verktyg för mig att hantera mitt mående och jag hittar ständigt nya bottnar i den.
Hur ser det ut för er andra? Har ni något i livet som betyder oväntat mycket?
Jag är jätteglad för att jag skaffade en ny hund och för att jag har så fina vänner, även om vi inte kan umgås som vanligt. Men en sak som seglade upp högt på min lista, ganska oväntat och som verkligen har bidragit till att jag behållit förståndet är - ABBA:s musik!
Jag har ju alltid gillat ABBA, varit fan sedan 1970-talet. Men det här året har fått mig att inse att det ligger på en annan nivå än att bara uppskatta musiken. Den är ett verktyg för mig att hantera mitt mående och jag hittar ständigt nya bottnar i den.
Hur ser det ut för er andra? Har ni något i livet som betyder oväntat mycket?