Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OT Varför har en kristen tjej hijab?Förbaskade jäkla gamla gubbstrutt som bor väggranne med min kompis.
Han böjer sig ut över väggen som skiljer balkongerna och glor ogenerat varje dag. Speciellt om hon sitter och ammar. Häromdagen hade han ringt hyresvärden och klagat för deras markis hade kraschat i blåsten. Hon blev väckt av bostadsbolaget som ringer och säger att om hon haft sönder markisen får hon betala den. Hon går och tittar och mycket riktigt är ett stag krökt. Det syns inte från gatan. Men kikar man från balkongen intill ser man det......
Granngubben hade anmält henne så fort kontoret öppnade.
Hur skulle hon kunnat förutse att det skulle blåsa under morgontimmarna.
Själv tror jag att det är nån sorts fobi från gammelgubbens sida eftersom hon bär hijab. Han kan ju inte veta att hon har skinn på näsan och är från Liverpool utan tror att hon är en ung (och korkad) arabisk tjej.
Förbaskade islamofoba gråsossegubbar. (tjejen är dessutom kristen)
Alltså, detta gjorde mig fullkomligt rasande alldeles nyss, och jag vet inte riktigt om det faller under orimlig ilska, men jag lägger det här ändå för jag måste ventilera min irritation:
Lägg märke till att de här cykelbyxorna finns kvar i storlek xs och s men är slut i alla andra storlekar. H&M har likadana och jag har besökt fem-sex affärer senaste tiden, och det har varit exakt samma visa där. Massor kvar i xs och s, alla andra helt slut. Jag vet att det finns en standardformel för hur många man normalt köper in i olika storlekar, men för helvete, inköpare på generallagret borde väl åtminstone kunna tänka litegrann själva också? Det kan väl inte vara så vansinnigt svårt att lista ut att ett sådant här plagg kommer att sälja mer i större storlekar eftersom det är kjol- och klänningsbärare i just större storlekar som har större behov av att ha cykelbyxor under? Jag, som aldrig har jobbat med inköp, kan räkna ut det med lilltån, så varför kan inte de SOM HAR DET SOM SITT JÄKLA JOBB SOM DE FÅR FUCKING BETALT FÖR?!?!?!!!
...ja, jag ska gå och andas nu.
För in makes skull. Han är muslim och de uimgås mest med hans vänner. det blir enklast och minst friktioner så. De lever helt enkelt i ett ganska muslimskt sammanhang.OT Varför har en kristen tjej hijab?
Jag blir orimligt arg när det ringer i mobilen... Jag har för fanken inte mobilen till sånt (den är ju till ljudböcker, spotify, sms, internettande...)...
Butiksbiträden som kommenterar vad jag har köpt "Jaha, här fick du tag i lite grejer. Kattmat, karda, leksaker... Du ska inte ha lite kattgodis också?"
Nej förhelvete, jag har plockat ihop vad jag behöver och ska inte ha något mer, låt mig betala och gå härifrån!
Ja ja, orimligt arg var det... Jag tackar artigt nej, önskar trevlig dag och går därifrån med svordomarna kvar på insidan
Jag blir orimligt arg på folk som inte kan stava till Aspergers och ännu mer arg på folk som inte förstår att människor med en funktionsnedsättning har sämre förutsättningar att fungera som personer utan funktionsnedsättning.Misstänker att han har någon liten lätt variant av asperberger eller nåt.
Sorr y att jag glömde s på slutet.Jag blir orimligt arg på folk som inte kan stava till Aspergers och ännu mer arg på folk som inte förstår att människor med en funktionsnedsättning har sämre förutsättningar att fungera som personer utan funktionsnedsättning.
Om han vore döv skulle du väl inte bli arg på honom när han inte hör vad du säger...?
Mvh
en som har Aspergers
Mm, det också men du skrev asperberger. Några bokstäver för mycket. Sen ska det vara stort A eftersom det är uppkallat efter en person.Sorr y att jag glömde s på slutet.
Syftar du på mig?Jag blur orimligt irriterad på besserwissrar som dessutom inte inser när de ökar utanförskapet för oss med npf istället för att försöka passa in i normen. Nu säger jag inte att man bara ska flyta med strömmen, men vi får skit nog av samhället så späd inte på fördomarna, choose your battles.
/Ninnurur med adhd-c
Jag blir orimligt arg på folk som inte kan stava till Aspergers och ännu mer arg på folk som inte förstår att människor med en funktionsnedsättning har sämre förutsättningar att fungera som personer utan funktionsnedsättning.
Om han vore döv skulle du väl inte bli arg på honom när han inte hör vad du säger...?
Mvh
en som har Aspergers
Läs om läs rätt.Syftar du på mig?
Varför ska man passa in i normen och vem bestämmer vilken norm som gäller?