Saigon avkommor.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hoppsan
  • Startdatum Startdatum
H

hoppsan

Finns det någon här som har avkomma efter Saigon.Hur blev dom ! Temperament,högställda,?.Givetvis hänger det lite på hur stoet ser ut och är oxo.Funderar på att använda denna hingst i år.

Saigon har sin andra kull i år, så det lär ju vara rätt svårt för dig att veta hur hans avkommor kommer att bli som vuxna.

Jag har en alldeles färsk liten hingst efter honom. Kan ju inte säga så mycket om hur han kan bli, mer än att han naturligtvis kommer att bli bäst i hela världen! :love: Och så är han ju redan sveriges finaste lille hingst... :D Hur som helst flyger han redan fram i galoppen, och hela han verkar bestå av enbart ben med ett väldigt nätt litet huvud. I och för sig tycker jag ju att hans mamma är precis lika fin.

Har du inte varit och hälsat på Saigon på Tullstorp än, så passa gärna på om du har tillfälle. Jag blev i alla fall hjärtligt mottagen, och fick svar på alla frågor jag ställde. Dessutom fick jag vara med när Saigon pysslades om efter arbetspasset och passa på att pilla/titta lite närmare. Mitt intryck från både mötet på Tullstorp och när jag sett honom tävla är att han är lugn, social och väldans trevlig. Samt naturligtvis ursnygg. :d

Vad har du för sto och för mål med din avkomma?

;) Krocket

Jag har ett sto som är lågställd,långlinjerad.Bra skritt dålig trav och galopp.Visst är det svårt att bedömma när det bara finns 1 0ch 2 åringar efter Saigon.Men man brukar kunna se lite änndå. ;)

Finns det verkligen 2-åringar efter honom? :confused:

Är målet att få fram en egen dressyrhäst, och vad satsar du i så fall på?

Är ditt sto lämpligt till det du tänkt dig?

;) Krocket

Såg tråden nyss och tänkte tipsa om att "Krocket" har en fin liten Saigon-hingst hemma i hagen men du hann visst före själv.. :smirk:

Kan iaf intyga att han är jättefin!

//jo7 :bump:

Saigon betäckte 2002 första gången, vilket betyder att det bara finns ett-åringar efter honom.

Förlåt.Han har inga tvååringar ännu.Jag var före i min tid sorry.

Såg två 1-åringar på Tullstorp e:Saigon. Såg mkt trevliga ut högställda o ädla i typen med trevlig galopp de ville mest galoppera (pappa har ju 10 på galoppen ;)) men de hade även trevlig trav när de väl tog fram den. Det är ju inte det lättaste att se hur en 1-åring kommer att bli, de är gänglig och lite "valpiga". Men jag tror att Saigon är en mkt bra hingst som kommer att ge mkt trevliga avkommor i framtiden.

Liknande trådar

Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 383
Senast: Nikan
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 897
Senast: Lea88
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka