Såhär räknar ni ut foderstaten!

S

sandraR

Hejsan! Jag vill bara tipsa om ett helt toppen program här på nätet där man enkelt & gratis kan räkna ut sin foderstat. Det står vad som saknas, vad man behöver öka & vad man behöver minska osv.
1. Gå in på www.google.se
2. Sök på Foderstatsprogram
3. Ta översta länken, det står Hippocampus något.
4. Fyll i det som krävs och beräkna vikt.

Observera, du behöver analys till ditt grovfoder för att kunna göra denna uträkning. För övrigt är det en mycket bra sida. Det är viktigt att ge hästen rätt saker i rätt mängd.

Sv: Såhär räknar ni ut foderstaten!

Jag tycker Hippocampus kan vara helt okej, men räknar mycket hellre själv, och får ibland helt andra siffror då och kan räkna ut hästens behov mer exakt.

Jag tycker Hippocampus kan vara helt okej, men räknar mycket hellre själv, och får ibland helt andra siffror då och kan räkna ut hästens behov mer exakt.

Håller med! :)

Tycker också det är mycket bättre att "trixa" själv.

Fast i början innan jag hade lärt mig räkna så använde jag ett sådant program typ det ts tipsade om. Tyckte det var bra när man inte kunde så mycket och efterhand lärde man sig ju mer. :)

Jag räknar mycket hellre själv. Programmet vet inte lika mycket om din hästs behov som du vet.
Det är inte svårt att lära sig räkna själv heller. Finns bra böcker att ta hjälp av.

räknar oxå heller själv... Men visst är det bra att det finns :) Men bara för att man har en uträknad foderstat så måste man ju ändå håla koll på hästens hull och muskler så den inte faller ur.

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 570
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Först och främst: Det finns enligt mig två avskyvärda sysselsättningar som kommer med att äga hästar = att hitta passande sadlar och att...
Svar
9
· Visningar
1 380
Senast: mackan
·
Foder & Strö Nu har jag fått mitt livs första grovfoderanalys och ska sätta mig och räkna foderstat, även det för första gången. Värdena på ensilaget...
Svar
19
· Visningar
2 982
Senast: Evolution
·
Foder & Strö Jag har ridit i nästan hela mitt liv. Har dock alltid ridit andras hästar vilket lett till att jag aldrig har behövt bekymmra mig för...
Svar
5
· Visningar
1 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka