keilir
Trådstartare
Vi har ett stall med fyra boxar där en av hästarna är min. Stallet är hemma hos mina föräldrar men vi bor nära varandra och det är jag som sköter det mesta vad gäller in och utsläpp. Häst 2 och 3 ägs av mor och dotter, och dessa hästar är speciella, den ena i psyket (har inte blivit bra behandlad) och den andra har sommarexem (som visserligen hållt sig fint i sommar men innebär ju täcken hit och dit). Dessa två hästar flyttade in aug-11 då min häst blev ensam efter att jag sålt min andra häst. Till en början tyckte jag det fungerade ganska bra. Sedan kommer ägarna till dessa hästar och har en förfrågan från familj (som numera är ägare till häst nr 4) om inte dessa kunde få hyra den fjärde boxen då döttrarna var i samma ålder och skulle ha så roligt i stallet tillsammans. Självklart tyckte vi, och häst nr 4 kom i sep/okt-11. Till en början gick det hela bra men sen har det framkommit att mamman, ägare till häst nr 2 beter sig illa och ger spydiga kommentarer och är lite av en chef för familjen (ägare till häst 4). Då min häst varit skadad under en längre tid så har jag inte vart i stallet i samma omfattning som tidiagre samt att jag har en dotter på 2 år. Mot mig är den här mamman urtrevlig och det känns nästan tillgjort.
Till saken, det har nu gått så långt att tjejerna som har häst 4 nästan är rädd för ägare 2, och känner inte samma glädje att åka till stallet. I början körde jag taktiken att det borde dom kunna lösa, och vuxna människor måste ju kunna bete sig???? Nu har vi iaf fått förfrågan från en ny potentiell hyresgäst som jag vet är urtrevlig och som har en trevlig häst.
Känns lite dumt att säga upp ägare för häst 2 och 3, då de hela tiden betett sig bra mot mig och säkert inte ens vet att jag vet hur hon har betett sig mot ägare 4. Kan jag säga upp utan att ange något skäl? Att en plats blir tom spelar inte någon större roll.
Är jag ute och cyklar?
Till saken, det har nu gått så långt att tjejerna som har häst 4 nästan är rädd för ägare 2, och känner inte samma glädje att åka till stallet. I början körde jag taktiken att det borde dom kunna lösa, och vuxna människor måste ju kunna bete sig???? Nu har vi iaf fått förfrågan från en ny potentiell hyresgäst som jag vet är urtrevlig och som har en trevlig häst.
Känns lite dumt att säga upp ägare för häst 2 och 3, då de hela tiden betett sig bra mot mig och säkert inte ens vet att jag vet hur hon har betett sig mot ägare 4. Kan jag säga upp utan att ange något skäl? Att en plats blir tom spelar inte någon större roll.
Är jag ute och cyklar?