Safety-System hinder!!

Sv: Safety-System hinder!!

På min ridskola så har dom liknande Hinderstöd vet dock inte om det är exakt samma. Men samma Stil på stöden och samma hållare. Jag tycker dom är bra och blir förvånad över vad ni säger att dom inte är godkända för tävling då min ridskola har haft massa tävlingar med dom hindren, Lokala/Regionala osv.

okey :P Asså jag fattar inte riktigt :P På safety-system hindren så hållaren åka ner om hästen slår i bommen då? ( jag med mina dumma frågor:o )

Ska och ska. Enligt hemsidan ska de åka ner då. Jag har dock stött på hållare som inte åker ner när de borde och hållare som åker ner när de inte borde.
Men de är inte klassade som säkerhetsskållor.

Ska och ska. Enligt hemsidan ska de åka ner då. Jag har dock stött på hållare som inte åker ner när de borde och hållare som åker ner när de inte borde.
Men de är inte klassade som säkerhetsskållor.

Det är det som är rätt bra med Safety system tt man själv kan ändra muttern vid spännet och på så sätt själv bestämma hur lätt de skall glida ner eller inte ;)

De kom i torsdags! Ser überfina ut! Nu ska här hoppas så fort vi får satt på färgtilläggen! Åh, ja e så glad!:p

Det är det som är rätt bra med Safety system tt man själv kan ändra muttern vid spännet och på så sätt själv bestämma hur lätt de skall glida ner eller inte ;)

Ja, om det bara är man själv som ska använda hindren ja ;) Nu är det ju tyvärr inte det utan det finns en del som inte vågar hoppa om skållorna inte trillar ner för att ett gruskorn landar på bommen, ungefär :rofl:
Så himla kul är det inte att ändra muttrarna varje gång :angel: Och det har hänt att de ändå gjort "fel", eller vad man ska kalla det.

Jag har massa hinder därifrån. även "sockerbitar" och cavalettibommar. Jag har alltid gillat Safety System. Se dock till så att folk inte sitter på bommarna när de ligger i skållorna. Det gör att skruvarna i skållorna måste spännas oftare. Mycket irriterande när skållor och bommar glider ner. :mad:

Tycker sockerbitarna är toppen att ha lite lite lättare gymnastik hoppning, men bommarna är tunga och otympliga att hålla på med. Stöden är i och för sig lätta med hållarna har en viss tendens till att ramla ned när man använt dem ett tag. Vi har sockerbitar, några korta stöd och lte roliga plastmattor som utfyllnad.

Om man förvarar bommarna ute så bleks färgen ganska lätt och bommarna blir fula och blekta!

På min ridskola så har dom liknande Hinderstöd vet dock inte om det är exakt samma. Men samma Stil på stöden och samma hållare. Jag tycker dom är bra och blir förvånad över vad ni säger att dom inte är godkända för tävling då min ridskola har haft massa tävlingar med dom hindren, Lokala/Regionala osv.

Om jag inte har fel så får man väl ha dem som rättuppstående. På tävling.

hej! jag avänder safety-systems hinder (som bild) de är suveräna :) , evighetshinder! de har stått ute på banan hela året runt i både regn och snö, ser fortfarande ut som nya!
men när du köper, köp absolut de med träbom innuti, finns en variant i bara plastmaterial (lättvikt) de är ju smidiga att bära, men när din häst väl vart i dem ett par gånger och märkt att det inte känns finns en viss risk för att den slutar lyfta benen :(
så jag rekommenderar de med trä inuti!!
mvh/ juicy jane

Vi har de bommarna utan träbom innuti och hästarna bara for igenom dom. De med trä är super. ;)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka