Safety-System hinder!!

dotzie

Trådstartare
VI har tänkt beställa ett sånt där startpaket då vi så smått vill börja hoppa...

Ni som har dessa hinder, vad tycker ni om kvalitén? Klarar dom att stå ute i alla väder?
Funkar bomhållarna så som det står på hemsidan att hållaren åker ner vid belastning?

Antagligen måste vi låsa in dom då det "jämt" kommer främmande människor och tror att de kan rida i vår paddock! :mad:
Men vad tycker du om de hindren?
Skulle va jättetacksam om nån vill svara då vi ska beställa idag...:angel:

Sv: Safety-System hinder!!

VI har tänkt beställa ett sånt där startpaket då vi så smått vill börja hoppa...

Ni som har dessa hinder, vad tycker ni om kvalitén? Klarar dom att stå ute i alla väder?
Funkar bomhållarna så som det står på hemsidan att hållaren åker ner vid belastning?

Antagligen måste vi låsa in dom då det "jämt" kommer främmande människor och tror att de kan rida i vår paddock! :mad:
Men vad tycker du om de hindren?
Skulle va jättetacksam om nån vill svara då vi ska beställa idag...:angel:

Det är bra kvalité och bomhållarna fungerar precis så som de beskriver.

De är de bästa plaststöden på marknaden tycker jag

Jag tycker stöden är helt okey. De åker ner om man belastar dem, ja.

Däremot gillar jag inte alls deras bommar. De är för tunga tycker jag. Otympliga på något sätt.

Stöden står ute året runt här, vet inte hur gammla de är nu men de är iaf minst fyra år och de ser fortfarande frächa ut.

va bra! Men de kan väl inte vara otympligare än andra träbmmar? Dessutom kommer det ju inte massa flisor om bommen knäcks... Bra iaf när vi ska hoppa med ardennern....xD

Du ska hoppa ö v e r hindren, inte i g e n o m. ;) :rofl:

Jag vet inte om jag är lite överkänslig :angel: men jag tycker bommarna är jobbiga. Tunga lixom. Jag kör träbommar istället. Gillar dem bättre.

om det kommer främmande människor, se till att det sitter lapp uppe om att man måste betala "paddockkort" för att få rida där.. pengar som "ska" gå till underlag, skötsel och staket typ..

gå dit när dom rider och säg "du vet om du du är inne på min privata tomt och rider va?" eller använd paddocken som parkering för bilen när du inte rider :D

lås på grinden fungerar också bra :)

Du ska hoppa ö v e r hindren, inte i g e n o m. ;) :rofl:

Det skulle du sagt till Stella igår, bommarna flög och hon gallopperade glatt vidare... Det är sådana cavaletti plaströr som inte väger ett skit.... :devil:

Det går inte att låsa paddocken eftersom det inte finns någon grind... Eller hur man nu ska säga. Paddockens staket består av stolpar med tjocka vita rep emellan....
Så stängningen blir så när man stänger ett elstängsel typ...

Sen så bor vi inte på gården så vi kan inte hålla så stor koll på att ngn inte rider där, men vi har kommit på en tant, som tror sig få lov att göra allt, ridandes där flera gånger....
Hindren kommer vi ha inlåsta i en liten hinderbod som finns bredvid paddocken i vilket fall, ville bara höra hur ni gör med era hinder. :)

vi bäställde några sponsorhinder genom dom till sm för nått år sen. & de där tupperware skiten åkte ut lika snabbt som de kom in, de bara rasa och krångla, hemska plastskynken som släppte frånstöden & bommarna.. ne usch.. :mad:

vi bäställde några sponsorhinder genom dom till sm för nått år sen. & de där tupperware skiten åkte ut lika snabbt som de kom in, de bara rasa och krångla, hemska plastskynken som släppte frånstöden & bommarna.. ne usch.. :mad:

Fast nu är väl inte dessa hinder godkända för tävling eftersom de inte har godkända bommhållare för tävling.

Jag anser att de är super till träning och vi har aldrig råkat ut för att de blåst omkull, visst med en grind eller liknande men å andra sidan så blåser det så mkt så ramlar vilket hinder som helst.

plast skynkena är super att träna unga hästar på eftersom de kan göras hur små som helst

Ja, nu är dom iaf beställda och kommer om ca 3 veckor, så jag lääängtar!!! :D

ähh det är väl bara att fixa till.. ringar i ändarna på "grinden" knyt som fan och tejpa så att det inte går att knyta upp, sedan en krok för dagligt bruk och en ring att hänglåsa ihop "grinden" med grindstolpen :)

när tanten är där när ni kommer förbi så säg till henne att ni vill ha 20 kr per gång... släpp inte ut henne eller hästen förrens hon har betalat.. ja menar tanten har inget att äsga till om, det är eran gårt och hade hon velat göra det på ett juste sätt hade hon lämnat en lapp med sitt telenr och bett er att ringa upp så att hon kunde komma överens med er om att få rida i paddocken..

Att folk tar sig friheter går mig på nerverna..

Det roliga med denna tanten är att hon en gång när paddocken var alldeles ny så kom vi överens om att om hon vill låna paddocken måste hon ringa först och sedan betala för den tiden hon var där, men det har hon aldrig gjort...
Hon skyndar sig iväg när hon ser att vi kommer och lämnar skiten kvar i paddocken! Kärring!:devil:

leta upp vart hon bor och skicka faktura på överenskommern summa såfort ni vet att hon har ridit där.. t.ec kratta vid ingången varje gång ni rider därifrån så ni ser om nån ridit i det krattade nästa gång ni kommer dit..

Mina har ståt ute i nästan alla väder i ca 6 år och de har hålt sig bra. bommarna har blivit lite solblekta men inget annat.

Där jag stod innan låg bommarna på marken och hinderstöden stod ute året runt och de höll sig frächa.

Digitalabilder829.jpg

Hej!
kan nån internet adressen till dom?
Mvh Malinja

Så bra att så många har positiva upplevelser om dessa hinder! jättekul!:D

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka