sälja häst

E

Eem

är nu i hästsäljartagen och skulle behöva lite tips, vad man ska tänka på. Och sen om man har fler spekulanter på hästen, hur styr man upp det? Om man också sen får flera som vill köpa hästen, vad gör man då? Högstbjudande eller?

Mvh Eem
 
Sv: sälja häst

om det är flera som vill köpa hästen så skulle jag gå efter mina krav! vart vill jag att hästen ska bo? vad kan dom nya köparna erbjuda?
m.m.
 
Sv: sälja häst

Till att börja med sorterar jag ut dom som inte kan erbjuda min häst tillräckligt med kunskap eller som helt enkelt inte klarar av att rida/hantera den. I nästa steg ser jag på vad kunden sk ha hästen till...passar det till min häst? Sedan kommer jag att sälja till den som först bestämmer sig. Håll inte på med att trissa upp priset, risken är ganska stor att alla intressenter hoppar av. Däremot tycker jag att man kan vara uppriktig om man får ett väldigt generöst bud att förhandla med de övriga intressenterna men bjud inte ut din häst till budgivning, det ser oseriöst ut. Begär istället det du vill ha och pruta inte. Sist men inte minst när du väl sålt hästen, håll kontakten och se att det fungerar bra. Inget är tråkigare än att höra bakvägen att det går dåligt! Lycka till. (svarar gärna på frågor gällande försäljning av häst via PM)
 
Sv: sälja häst

Det jag ska tänka på när jag säljer häst är att jag har den försäkrad i det värde den ska säljas för. Mao veterinärbesiktiga hästen innan jag ens sätter ut annons eller börjar "sälja aktivt".

Så slipper man stå med skadad häst, inga pengar osv osv. Ev köpare kan få rätt försäkringsvärde direkt osv...

Sen säljer jag till den som bäst passar hästen. Inte den som har störst plånbok.

/C
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 992
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 936
Senast: Johannna1
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
952
Senast: Happimess
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 228
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • HJÄLP
  • Ridskoleryttare
  • Hjälmar

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp