fälttävlansnisse

Trådstartare
Spinner vidare på tråden om sadlar, ni med en hopp och en dressyrsadel vilken sadel rider ni mest med när ni rider i veckorna och varför?

Sv: sadlar

Jag använder dressyr och hoppsadel ungefär lika mycket faktiskt. Men kanske lite mer hoppsadlen ändå eftersom jag alltid har den när jag rider ut

jag rider mest i hoppsadlen eftersom jag har den när jag rider ut.
dressyrsadlen är alldeles för "dressyrig" för att jag ska vilja sitta i den när jag bara är ute. har den bara när jag trimmar dressyr

Hoppsadeln..
Bekvämast när man rider ute så mycket som jag gör.
Dressyrsadeln plockas bara fram när det ska trimmas :D

Det varierar.
Tidigare red jag mest med dressyrsadeln, men med det tränigschema som jag har lagt upp nu kommer hoppsadeln få jobba och sluta samla damm.
Jag ser fram emot vår/sommar:bump:

Hmmm.... svår fråga....

Jag tror att jag använder dressyrsadeln mest... eller hoppsadeln.... nej, jag kan faktiskt inte svara på det!

Dressyrsadeln används vid dressyr och markarbete med bommar på marken. Hoppsadeln används vid hoppning, markarbete med upphöjda bommar och vid uteritt, fast nu blir det inte så mycket uteritter pga underlaget.

Det senaste är det dock hoppsadeln som fått jobba :bump: !

Använder alltid hoppsadeln om det inte är försök till seriös dressyr träning som gäller :D
Dvs. hoppsadeln används vid uteritt, hoppning samt markarbete.

Helt klart hoppsadeln. Alltid vid markarbete, uteritt osv. Den är skönast men jag borde nog rida mer i dressyrsadeln..

Dressyrsadeln. Rider nästan alltid ut utom då jag tränar för tränare i ridhuset. Gillar att sitta i skogen och trimma hästen lite och då är dressyrsadlen bättre enligt mig och min rumpa;) .

Men vid intervallträning används dock hoppsadeln.

De dagar jag enbart ska rida ut har jag hoppsadeln.
De dagar jag ska enbart trimma har jag dressyrsadeln.
De dagar jag rider ut och sen trimmar blir det olika varje gång.

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: MJLee
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
804
Senast: Fiorano
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
826
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är de svenska lagen till EM i fälttävlan för young rider, junior i fälttävlan klara, två starka lag där hälften mästerskapsdebuterar...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka