S

shakermaker

fick hem min nya igår och provade lite sadlar på ryggen bara o kolla hur de låg. provade hubertus, kieffer o en butet (de två första dressyr o sista hopp) och buteten låg hur fint som helst.
han är lite tjock o go om magen för tillfället men har fina ryggmuskler o allt. tänkte höra lite om det finns sadlar som likar butet i hur de är utformade osv. för att kunna köpa en sådan med hjälp av sadelutprovare (vill veta lite vad jag kan titta på). så tips?
innan hade jag tänkt på edingburgh men nu är jag osäker...
tidigare (hos uppfödaren/förra ägaren) gick han med en amerigo, men det har jag inte råd med + att jag vill inte ha en perfekt sadel, utan en som han kan ändra sig i o muskla på sig mer i, för ekonomins skull... så har ni några tips? han har en fin rygg, inge så mkt manke osv.
så, tips? :)

Sv: sadlar...

tips är svårt utan att veta hur hästen igentligen ser ut. men min unghäst har en Isabell Werth, och den tycker jag verkar okey. Men jag har lite svårt att rida lätt i den, så den låser fast sitsen (vilket är jättebra om man vill sitta ner en del) Men sen är min häst så annorlunda i gången/modellen än vad jag är van att rida, så mkt beror nog mest på det troligen och inte sadeln. Jag vet inte riktigt. Men man kan ju iaf ändra bomvidden. kan enkelt göra det själv hemma.

Provade bla hubertus innan och den passade inte så där kanon.
(inte just den sadeln iaf)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 327
Senast: Anna-KarinO
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 242
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: The Beast
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 619
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka