Sadlar liknande Prestige Lucky Dressage

Victovie

Trådstartare
Jag kommer att kika lite på sadlar i Falsterbo och skulle behöva tips om vad jag kan kika efter, vilka märken osv...
Har bla 2 storhästar som delar på min Prestige Lucky dressage, passar båda bra, problemet är bara att vi nu troligen måste vidga bommen för Frida, den äldre hästen, och då kommer den bli rätt vid för Forsythia och även ponnyn som vi använder den på och passar bra.
Så kikar efter en liknande som Prestigen, men med mjukare säte :bump:! Helst under 20'000, så Bates nya är lite intressant om den kan passa? Kommer att ta ut sadeldoktorn när vi bestämt oss för att skaffa.

Några tips eller ideer?

Sv: Sadlar liknande Prestige Lucky Dressage

Hahahaha, men Leonardo är så dyr :p, hittar ingen begangad iheller.=(
Morris & Nolan? Är de raka eller svängda?
Okej, så bates är ngt rakare än Prestige då?
Vad sägs om beg. Amerigo?

Senast ändrad:

Okej, tack!
Måste bara fråga en annan sak, är MoN ändringsbara i bommen?

Så här ser Prestigen ut :p, lättare att jämföra då :bump:
sensommar038.jpg

En sadel som ev. skulle kunna funka, som är lite svängd i bommen, är ju Wellington. :) inte allt för dyra heller. Dock inga ändringsbara bommar. En sadel som man får en bra position i och som ligger bra på de flesta hästar :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har precis varit på sadelprovning med mitt sto. Hon fick omdömet kort rygg, relativt hög manke, kraftigt bogparti, hög bak (dock ej...
Svar
2
· Visningar
4 098
Senast: Morran
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på vilken/vilka Prestige som liknar Lucky Dressage mest? Jag hade en Lucky förut som jag ÄLSKADE, men var för...
Svar
6
· Visningar
6 341
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag behöver sadelråd. Jag har ett halvblodssto med kort (!), relativt rak rygg. Jag har prövat ett stort antal sadlar utan framgång...
2
Svar
29
· Visningar
16 608
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
5 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Västeråsträffstråden
  • Låna ut pengar?

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025