sadlar hos granngården

misan

Trådstartare
vilka märken har de?
man måste väl få ta hem en sadel bara för att få prova? alltså om de har en sån hemma men i fel bomvidd, tar de då hem en till sån fast i den vidd man vill ha? även om man inte vet om man ska köpa..

har haft en zaldi royal men den ligger inte an hela vägen bak, plus att 31 i vidd var i smalaste laget nästan.
det hänger en zaldi star i affären tror jag, så då säljer de väl zaldi?
jag är dock intresserad av en jupiter, såg att den har kilbossor..
törs man fråga?? :o

Sv: sadlar hos granngården

misan skrev:
vilka märken har de?
man måste väl få ta hem en sadel bara för att få prova? alltså om de har en sån hemma men i fel bomvidd, tar de då hem en till sån fast i den vidd man vill ha? även om man inte vet om man ska köpa..

har haft en zaldi royal men den ligger inte an hela vägen bak, plus att 31 i vidd var i smalaste laget nästan.
det hänger en zaldi star i affären tror jag, så då säljer de väl zaldi?
jag är dock intresserad av en jupiter, såg att den har kilbossor..
törs man fråga?? :o

Granngården Gävle VÄGRADE ta hem i annan bomvidd om man inte skulle köpa den. Det gick jättebra att ta hem och prova den de hade i butiken (en 31:a) men jag ville ha en 32:a och de kunde visst beställa hem en 32:a om jag lovade att köpa den. Och det gjorde jag ju INTE.

Så du ska nog fråga vad som gäller på just DIN Granngårdenbutik!

Det är inte säkert att de får ta hem, det beror helt på om det finns i deras system. Granngården är nämligen centralstyrt vad de får ta in.
Kan förstå varför de inte tar in en storlek större bara för att någon vill prova. De kan ju inte skicka tillbaka den till leverantören när någon har provat den på sin häst. De har ju inte direkt stort lager på sadlar så då kan ju sadeln bli hängande där i flera år. Här i Arninge så har de reat ut alla sina sadlar och har slutat att ta hem. Här finns det mkt bättre affärer när det gäller att köpa sadlar.

okej, får väl höra vad de säger då.
vilka märken har de mer utöver zaldi, henri de rivel, pessoa..?

Hos oss så kommer en av tjejerna som jobbar där och provar ut sadlar.
Dom har Stübben, Henri de rivel, pessoa, zaldi, jacson och säkert några fler.

Hon lånade hem sadlar från andra städer för att prova på min häst. Tror inte dom får köpa in hur som helst.

och du bor i jämtland precis som jag!
men vilket granngården tillhör du? jag har östersund närmast men om nån annan butik är mer hjälpsam kan jag vända mig dit ju..

ha ha Östersund tillhör jag oxå :D

Tyvärr har hästen jag köpte ny sadel till därifrån byggt om sig, så nu står han pga ont i ryggen och halthet, och sadeln passar inte överhuvudtaget :cry:

Undrar om man vet vem du är :confused: :D

jasså, har de sån service där! det var mer än jag trodde..
men då är det bara att vänta på att stoet får ut sin bebis och rids igång lite så kan man börja prova sen.. :D

förresten, angående stubben-sadlar. jag har ridit i några men tyckt de varit hårda. jag vet att detta är ett "rykte" som märket dras med. men är de nyare sadlarna också så, eller var det dåtidens verk?

finns det någon modell av stubben som kan tänkas passa en rak rygg?? alla jag sett har haft små rundbossor och det tvivlar jag på att det skulle passa, men jag har inte sett alla heller så.. finns det nån bra sida kanske där man kan se hela stubbens sortiment?

Jag har en Stübben Maestoso som passar raka ryggar, m kilbossor.
Den är absolut inte hård, jag älskar sadeln, men det gör inte min häst längre tyvärr :(
Han har musklat sig för mycket framtill och baktill så det blev glapp på mitten...

Men den har nån slags gele i sitsen tror jag... Men hur som helst är den jätteskön.
Hade en Stübben Siegfried hoppsadel, och den var mycket mycket hårdare i sitsen men den hade några år på nacken. Men jag tror att dressyrsadlarna är mjukare (dom nyare).

Iofs ska det komma en sadelutprovare till Vålbacken i maj, jag ska dit tänkte jag och se om han har något som kan passa. Tror han har lite mer att erbjuda och kanske bättre kunskap oxå??
Jag har en liten liten förhoppning att min sadel ska gå att stoppa om så den passar, men jag misstänker att det är ganska kört.. Men jag ska be han kolla det, annars får jag så lov att sälja den.
Just nu kan jag inte rida han ändå :(

http://www.stuebben.se/

vålbacken! där bor ju jag! :D

vem är det som kommer, nån duktig alltså? och han har med sig en massa sadlar eller hur funkar det? berätta mer! jag har inte hört nåt om det där..

men frågan är hur man gör när man har en liten fölunge som jag förhoppningsvis har då. hm... :confused:

ha ha vem är du egentligen??
Brukar vara där och träna, när hästen är fräsch. Nu var det ett halvårsen jag var där och red.

Vet inte riktigt vem det är, men han ska vara bra. Tydligen kommer han upp och man får prova sadlar, för han har en hel del med sig om jag förstått det hela rätt.
Han stoppar även om sadlar när han är uppe.

Du får väl ta med bäbisen till ridhuset då :D

Det kommer komma ut information på deras hemsida:
www.jemtryttarna.se

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 290
Senast: ylvalill
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 208
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Tog hem några sadlar idag för att prova och generellt hade jag likartade problem med alla. De låg inte riktigt an baktill. Vad brukar...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Marty
·
Utrustning Jag letar efter sadel till min 3,5 åring som är ca 170 i mkh. Jag är 164 och behöver 17,17,5". Det har dock varit problem att hitta nåt...
Svar
0
· Visningar
3 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Akvarietråden V
  • Hundpassning, hundar som kissar

Hästrelaterat

Omröstningar