Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Avis jag blir! Vill också åka till den där islandshästgården norr om Uppsala och prova sadel!
Har ni dumpat Sellan?
Åå!! Det lät ju super med skydd för sömmen o mer grippy läder!! Det va precis dom två sakerna jag hoppats på
Jag hade en antiglid tom i somras på min ena. En sån upphöjd i fram. Nu när hon släppte vinterpälsen kom resultatet fram. Kan lägga ut en bild framöver. Jag har samvete och ångrar mig djupt
Vad var det som hände? Och vad var det för pad?
Jag har aldrig använt en sån som är tjock framtill, tycker de är så otroligt tjocka så jag hade aldrig kommit på tanken att lägga på en sadel som är såpass mycket för vid. Har precis haft hemma en sadel på prov som var för vid, enligt ÅF skiljde det en halv cm och det var ändå ganska stor skillnad men långt ifrån så mycket att det skulle få plats en sån där fjärilspad. Undrar i vilka fall de är tänkt att de padarna ska användas?
ElinBeyla: Jag skulle tusen gånger hellre använda en gelpad under än att sätta på en svanskappa. Tycker de är otroligt obehagliga och den enda gång en svanskappa använt på nån häst jag känner så blev det kaos och panik från hästens sida. Så jag skulle aldrig utsätta min häst för det obehaget som det verkar ge.
Jag har använt gelpad till och från utan problem. Det värsta som kan hända är att pälsen blir lite tilltryckt, men det är ju inte värre än när sadeln glider plus att de slipper obehaget från en sadel på bogbladen. Glider det även med gelpad så väljer jag en annan sadel, för då har det varit för felaktiv passform på sadeln enligt min erfarenhet.
Jag har använt bara gelpad direkt under sadeln, inget schabrak eller så emellan.
Okej men fy låter inte bra vad hände?
Kanske inte är något att sträva efter alltså? Svanskappan kanske får åka fram då.. Lägg gärna upp bild när du har möjlighet!