Sadeltips!

Venus_in_Furs

Trådstartare
Ja, som vanligt hittar man ju aldrig en passande sadel, så istället för att leta och fråga tänkte jag att kanske ni kunde tipsa! :idea: Söker egentligen två sadlar, till två mkt olika hästar.

Båda sadlarna ska dock vara med ganska flat sits, fast rejäla knästöd. Något i denna modellen: http://www.lillhastenistav.se/topz1.jpg

Det måste vara en perfekt balans mellan att kunna röra sig fritt i sadeln, men ändå hamna tillräckligt nära hästen för att man ska kunna "sitta i den".

Häst 1: Låååång, bred rygg
Häst 2: Extremt kort, kantigare rygg.

Så, några tips?

Sv: Sadeltips!

Léttir finns i 17"-18" kan även fås med antigen svängd eller rak bom. Har dock djupare säte än Top reiter Z som du bifogade bild på.

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 474
Senast: Bison
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 640
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka