B

breccia

får hem en häst om några veckor hoppeligen och han går just nu med en amerigo som sitter väldans bra.
men amerigon är ju rätt så dyr :crazy:
är dominus lik amerigon, fast billigare? har hört det nämligen men är inte säker...
och prestige sadlarna, är de lika i hur de ligger på hästarna som amerigon? (krångligt vart det där)
andra tips på "liknande" sadlar?
kan ju inflika att jag visst kan köpa en beg. amerigo egentligen men de är ju inte spec billiga heller.

Amerigon är mer rak än Dominus, som är mer urskålad, enligt sadelutprovaren som var hos mig nyss.

Jag har provat ut en Dominus till min lilla runda häst som har lite urskålat sadelläge. Och den andra hästen jag rider som har väldigt rak rygg har en utprovad Amerigo.

Liknande trådar

Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
812
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 354
Senast: ylvalill
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 993
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar