Sadeltips!

Sapphire

Trådstartare
Får hem en storhäst som jag ska köpa en ny "uppsättning" sadlar till, en hoppsadel och en dressyrsadel alltså. Han har nu bara en sliten Stübben allroundsadel jag hatar då den är skithård och obekväm så den ska bort när jag får hem honom.
Jag vill ha nya sadlar och kan ge bra för dem.
Nu undrar jag om någon av er därute har en Prestige D1D Zero, den är jäkligt dyr på 37.000kr men den kanske är värd sina pengar? Annars är jag väldigt inne på en OS Fusion som jag har till min ponny. Någon som testat Equipe Elegance Special eller Rose Special?
De hoppsadlar jag kollat in är Equipe EK26 Special (har en sådan till ponnyn), OS Connect II och JW Professional.

Är det några andra sadlar ni vet som är bra och "lever" de jag nämnt ovan upp till förväntningarna?
Vill INTE ha Bates, Stubben eller Hööks sadlar. Helst av märkena Prestige, Equipe, JW eller OS för de har jag "bra erfarenheter av".

Sv: Sadeltips!

en val anvand stubben kan du aldrig ga fel med om den passar hasten. kanske den behover stoppas om sedan du sager den ar hard. eller menar du sitsen ar hard? ja da har den inte blivit riden i nog mkt. stubben anvander ett annat typ av lader an vad manga av de moderna sadlarna har idag, det ar tjockare och man far "rida in sig" i den. Jag riden fortfarande i min 30 ar gamla stubben tristan (dressyrsadel) och den ar toppenskon. Visst har jag stoppat om den nagra ganger och fatt laga saker men for varje dag ridning ar den toppen. skulle dock inte ta in den pa en tavlingsbana da den inte langre ar sa "vacker". Men den ar formad efter min kropp och anda och skulle valja den framfor alla andra "moderna" sadlar..
Jag kan inte ge dig nagra forslag pa sadlar, Tycker om Hubertus ocksa men det ar inte ett marke som ar sa populart idag. Jag har ocksa haft en Kieffer som var toppenskon, men vet inte om de finns i sverige.. Lycka till med sadelval.

Prestige Paris är ju svårslagen! :love: (Hopp)

Om några månader när min häst har musklat om sig lite ska hon få en ny Prestige i både hopp & dressyr! :laugh::love:

Funderar också på en BD, dom är riktigt läckra, så kan tänka mig en sådan som hoppsadel också faktiskt!
Då blir Prestigen den jag rider ut i istället! :)

moholmarabs: Gillar inte Stübben sadlar i övrigt heller, vill inte heller ha allroundsadel så kommer inte stoppa om den.

Vogue: Okej :) Men vilken Prestige dressyrsadel kommer du då välja?

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
653 290
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka