Sadelstorlekar! Vilken djungel...

ika77

Trådstartare
Jag håller på att leta efter en begagnad western-sadel till min pålla.
Men jag har ingen som helst aning om vad jag kan tänkas behöva för storlek till henne..
Det är ju en djungel med storlekar o benämningar och jag som inte är så haj på detta.. :crazy:

Hon är alltså en halvblodskorsning. Normal i alla avseenden vad gällande manke och dylikt.
Något kraftig.
Halvblodsmodell höjd 160..

Vad tror ni?

Ellie5.jpg

Elouise2.jpg

Sv: Sadelstorlekar! Vilken djungel...

börja med att prova fullquarter. sen har ju alla märken olika stl oavsett fullq el semiquarter mm. eller ta helst hjälp de är de bästa av nån som kanske helst säljer wsadlar men de betyder ju inte att du måste köpa denändå men då får du veta vad du ska leta efter iallafall. Lycka till.
www.scandinavianwestern.com hos tommy o inger Gustavsson är dom största och bästa i landet på detta. Varma rekomendationer.:love::banana::bump::bow:

Ja jag får spana runt lite.
Vill ha tag på en bättre begagnad sadel runt 2.500 el nåt,
Är det ens möjligt att hitta.. ?
Sen är det svårt att veta vilka märken som är bra, inte bra och rent värdelösa.
Hmm.. ja, vad kan man säga.. Welcome to the jungle! :D

Ska du ha en bättre begagnad som är något att ha får du räkna med det dubbla...

Liknande trådar

Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
3 244
Utrustning *suck* Då är vi tillbaka i sadelträsket igen. Jag får acceptera att vår nuvarande sadel kanske inte är den bästa lösningen för oss och...
2
Svar
23
· Visningar
2 980
Senast: caballus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 695
Senast: Luff
·
Utrustning Funderar på att skaffa ny hoppsadel, men jag känner att jag blir gråhårig bara av att börja tänka på det :crazy: Och det blir inte...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Miljon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka