sadelpaddar!

Sv: sadelpaddar!

Använde Matte´s fårskinnspadd som är uppbyggd fram och bak med gelpadd när hon inte var så musklad.

Nu rider jag bara med gelpadd för tryckutjämning och lite stötupptagning!

kan visa bild oxå..
har alltså gelpad + nyckelhålspad så att sadeln ska komma upp lite i bak.
17964978.jpg

Vart har du köpt den nyckelhålspadden eller kilpadden nånstans? jag o mamma har verkligen letat men hittar ingenstans?!

Vart har du köpt den nyckelhålspadden eller kilpadden nånstans? jag o mamma har verkligen letat men hittar ingenstans?!
jag ahr bara en fråga. jag har funderat på den nu i några dagar. Hur funkar nyckelhålspadden? jag får inte ihop det riktigt. Känns som om sadeln hamnar väldigt högt upp, eller? är jätte nyfiken så berätta gärna vad för funktion den har! :D

Använder du padd?
Ja, för tillfället.

Varför/varför inte?
Just nu är det för att sadeln är för bred (hamnar nästan på manken) och så hamnar den i bakvikt. Sedan tycker jag den ger bra stötdämpning och jag har den underst, närmast hästen så han inte får skav. (Hmm, det låter som om sadeln ligger jätteilla...)

Helst skulle jag vilja ha en bra sadel som passar perfekt så man slipper ha padd. Alternativt en som var tillpassad med fårskinnspadd för stötdämpning och "anti-skav".

Vad är det för padd, gel/fårskinn eller något annat?
Fårskinnspadd, utan kanal. Vill ha med kanal...

jag ahr bara en fråga. jag har funderat på den nu i några dagar. Hur funkar nyckelhålspadden? jag får inte ihop det riktigt. Känns som om sadeln hamnar väldigt högt upp, eller? är jätte nyfiken så berätta gärna vad för funktion den har! :D

jag har aldrig hört namnet nyckelhåls padd förrut. men kilpadd som jag letar efter måste jag ha för att höja upp min sadel bak för annars lutar den bakåt och då kommer jag i bakvikt i sadeln. den stöt dämpar också!

använder fårskinnspaddar på mina sadlar. tycker att det e bra för det tryckavlastar å minskar risken för skav.

jag har den för att höja sadeln i bak. den ligger lixom för mkt i bakvikt utan padden. och med fårskinnspaden höjs ju hela sadeln, då ligger den ju egentligen likadant fast lite högre upp från hästen bara. använder jag den är gråa padden är det ju bara bakdelen som höjs. tycker den är super iaf!

Fast, måste bara flinka in, att det gör den väl inte alls? Eftersom den höjs bak, så ändras den väl även fram? Du flyttar ju på hela sadeln, och kan bli trängre fram. Det blir ju en helt annan anläggningsyta. Vad jag har hört iaf?

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 522
Senast: Marita73
·
Utrustning Mina paddar blir fuktiga ibland när de hänger på boxen under dagen, idag var de rejält blöta! Och i mellanskiktet! Alltså baksidan av av...
Svar
8
· Visningar
731
Senast: AbCdE
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka