H
Hammond
Tänkte på det här, islandshästen har ju sadeln så långt bak och vi "storhäst ryttare" har sadeln lite längre fram ju.
Får ofta höra att jag har sadeln FÖR långt fram, dock att den inte ligger i närheten av bogbladet.
Hörde också, senast idag att en tjej tyckte att sadeln låg för långt fram, jag förklarade att det var en hoppsadel och den har så här hm, hur kan jag förklara, "lösa vulster" liksom, alltså, vulstret ligger inte direkt emot hästen utan det är som ett mellanrum där.
Fölrestår ni hur jag menar??
Men aja, iaf åter till inläggets mening.
"Varför" har vi sadeln så "långt" fram egentligen?
Är det verkligen fel??
Vad är "positivt" och "negativt" med dessa olika sadlingar??
Jovisst, det finns ju folk som lägger sadeln för långt fram eller för långt bak. men om vi bortser detta och tänker på dom som gör rätt alltså.
Mycket tacksam för svar.
//Malin
Får ofta höra att jag har sadeln FÖR långt fram, dock att den inte ligger i närheten av bogbladet.
Hörde också, senast idag att en tjej tyckte att sadeln låg för långt fram, jag förklarade att det var en hoppsadel och den har så här hm, hur kan jag förklara, "lösa vulster" liksom, alltså, vulstret ligger inte direkt emot hästen utan det är som ett mellanrum där.
Fölrestår ni hur jag menar??
Men aja, iaf åter till inläggets mening.
"Varför" har vi sadeln så "långt" fram egentligen?
Är det verkligen fel??
Vad är "positivt" och "negativt" med dessa olika sadlingar??
Jovisst, det finns ju folk som lägger sadeln för långt fram eller för långt bak. men om vi bortser detta och tänker på dom som gör rätt alltså.
Mycket tacksam för svar.
//Malin