Sv: Sadellistan 2.0
lite tankar o bollning tack..
Min häst har blivit "smalare" och min maxam i xxw är väldigt mkt för bred, funkar inte hur mkt jag än paddar..
Har ju en bomlös som fortfarande funkar men jag vill ha en bomsadel också, och funderar på då vad jag ska leta efter.
Har inte mätt henne hur bred hon är exakt just nu men hon borde vara bra mkt mindre än 115-120 grader.
La på en väns wintec med vitt järn i stallgången och den verkade funka breddmässigt, den låg an hela vägen i stallgången ! isånna fall kanske bara hon är ca 105 grader, för vad jag förstått är det vita järnet ca 105 grader. Ska dock få prova att rida lite i den för den kanske är för svängd. men om de verkar funka någorlunda kanske jag skulle kolla efter en isabell W, eftersom de skulle vara rakare?
Finns ju mer än 25 hästar i stallet nu så det finns säkert fler sadlar jag kan prova, men det känns som att jag provat tänkbara märken tidigare när jag letat sadel ex, globus, albion o griffin osv. Dock var hon mkt bredare sist jag kollade efter sadel så det kanske ide att prova igen.
Funderar på att prova en äldre albion flatback k2 som va märkt med M ,men tydligen skulle den vara jämförbar med Albion i W i de nyare modellerna.
Vet inte om jag vill prova globus igen för det verkade som sist att esperanza ej passa min häst o det va den modellen jag gillade. Clic dressyr kan jag inte änns sitta i. Gloi tyckte jag om men kunde aldrig prova någon på hästen..
har ni några ideer på vad jag ska prova? Har lite äldre bilder på pixbox, dock har buken börjat försvinna sen dess o hon är inte lika bred upptill.
http://www.pixbox.se/pic_show_id15664457.html