Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Söker en sadel till min 3,5-åring, vad för märken och modeller kan tänkas passa henne?
Passier optimum är rak, har ordentlig cut back, rundbossa och har ändringsbar bomvidd. Kan passa din tror jag . Stubbens rakare modeller kanske också kan passa. Ev prestige arezzo.Ursäkta, jag är ny på detta, råkade visst svara på samma inlägg flera gånger.
Passier optimum är rak, har ordentlig cut back, rundbossa och har ändringsbar bomvidd. Kan passa din tror jag . Stubbens rakare modeller kanske också kan passa. Ev prestige arezzo.
De du har provat är raka, men med lång anläggnigs yta. En rundbossa och att den ev släpper ryggen en cm tidigare (utan att glappa vid ridning!) Kan nog vara lösningen på den korta ryggen.
Hmm, min häst med spikrak rygg har en bates momentum (ligger tillräckligt bra för min budget) och har ett öppet fint flakt säte, smal midja och ordentligt framskurna kåpor. Har Relativt långa överben men passar bra i denna.Låter logiskt det du skriver för han blir ju rakare vid arbete. Men vore det inte ännu bättre om sadeln ändå var lite svängd? "Tyvärr" måste ju sadeln passa mig också.. jag har långa överben vilket försvårar jakten på sadeln ytterligare..
tekna s line dressyr är förresten ganska så flata i sitsen så man kan ofta ha en halv tum mindre än i djupare sadlar. (jag har iofs en i 18tum, men trivs inte att sitta i "små" sadlar i dressyren, så tog största möjliga ^_^ har 17 i hoppsadeln )
Hmm, min häst med spikrak rygg har en bates momentum (ligger tillräckligt bra för min budget) och har ett öppet fint flakt säte, smal midja och ordentligt framskurna kåpor. Har Relativt långa överben men passar bra i denna.
Annars så kanske tekna s line hopp kan vara ngt? Den är spikrak men har rundbossa. Har dressyr modellen till min häst.
Lite lik min häst med svängd rygg och kort anläggningsyta (jag är verkligen ingen expert men tycker det liknar min häst). Vilka sadlar har du prövat? Vad har problemen varit som gjort att de inte passar?
Ja. Det stämmer. Den blir dock rakare vid arbete. Jag köpte henne i höstas och har bara suttit på henne ett par gånger då jag jobbat henne mycket från marken. Jag har en Zaldi salmanca. Den hade jag till min förra häst och den ligger inte bra på min nya, den låg ok i början men så växte hon!
Vad anser ni om något bomlöst alternativ till henne? Känns som om hon ändrar sig varje dag... Jag har både en correction pad och en vanlig från Mattes, så ett alternativ är att ändra padden efter hur hon växer.
Har beställt en Tekna S-line 16.5". Hoppsadel dock.
den ser ok ut, ligger an fint hela vägen ser det ut som. och i balans vad jag kan se.Vårt sadelletande står stilla över julen nu, men börjar inse att min gamla Childeric inte ligger så tokigt ändå, eller snarare att den inte passar mig storleksmässigt. Eller vad tycker ni?
Härligt att höra!den ser ok ut, ligger an fint hela vägen ser det ut som. och i balans vad jag kan se.
ser inget som jag kan döma ner den på
KL
Jag har lite frågor angående Santa Cruz Merina som jag hoppas kunna få svar på.
Det står att sadeln passar hästar med långa och höga mankar men tror ni det skulle kunna passa en häst med platt/låg manke?
Är anläggningsytan lång? Är sitsstorlekarna stora?
Ser fin ut ich är den så som du upplever den är den ju klart godkändProvade en omvärmingsbar röösli (guuudomligt skön!) Den ligger jämnt under när man drar handen under sadeln och när jag sitter i den ligger den jämnt när jag sticker in handen och drar ner längst bogbladen eller vad jag ska säga.
Här kommer några bilder då den bara ligger på ryggen. Sen en bild på den när den är åtspänd med schabrak och en på ryggen efteråt (såg likadant ut på båda sidorna). Den har inte ruggat någonstans.