Sv: Sadellistan 2.0
Jag tror inte på att alla ligger jättebra på hästen. Är rätt stor skillnad på de sadlarna du listar. De flesta är väldigt raka men County är rätt bra svängd och Vegan är heller inte tokrak och släpper tidigt. Verkar som om det är lite halvraka sadar hästen går bäst i? Prova Amerigo Classic kanske-rätt stora stöd och djupt säte-den är lätt att sitta bra i. Annars är ju Childeric en dröm att sitta i.
.
Countyn : som sagt vardagssadeln, släpper i ryggen efter ca 15-20 min, för flat i sitsen för mej
Amerigon : Släppte inte riktigt så bra i ryggen men så var den för flat för mej så det spelade ingen roll
Henri de revel: hästen var riktigt kinkig och tog ett bra tag innan jag fick honom att släppa till i ryggen, dock satt jag riktigt bra i den (tyckte jag själv)
Arthur kottas : skönast när jag provade på bock, satt hyfsat i den till häst, bättre än Henri men även där ganska kinkig, släppte "till" snabbare än Henri
Ankyn: Släppte om något snabbare än Arthuren men tyckte jag fick känslan av att jag satt på bakvalvet hela tiden i den, kände med handen och det gjorde jag inte men som sagt den kändes inge bra i "rumpan".
Så alla ligger jättebra på hästen, men han reagerar lite olika på dem, kan bero på såklart att jag hamnar "rätt eller fel" beroende på hur man ser de.
Men jag behöver verkligen sitta "fast" för att känna att jag kan sitta ner på honom.
Jag tror inte på att alla ligger jättebra på hästen. Är rätt stor skillnad på de sadlarna du listar. De flesta är väldigt raka men County är rätt bra svängd och Vegan är heller inte tokrak och släpper tidigt. Verkar som om det är lite halvraka sadar hästen går bäst i? Prova Amerigo Classic kanske-rätt stora stöd och djupt säte-den är lätt att sitta bra i. Annars är ju Childeric en dröm att sitta i.